Suoraan sisältöön
A A A
Kuva: Jussi Hellsten / Helsingin kaupunki

HSL tutkii syksyllä asiakastyytyväisyyttä ja kaluston laatua

HSL:n (Helsingin seudun liikenne) asiakastyytyväisyyskysely matkustajille käynnistyy maanantaina 13. elokuuta. HSL tutkii matkustajien tyytyväisyyttä HSL-alueen joukkoliikennepalveluihin liikennevälineissä tehtävällä kyselytutkimuksella. Tänä syksynä asiakastyytyväisyydestä kysytään busseissa, raitiovaunuissa, metrossa ja lähijunissa ajanjaksolla 13.8.–16.11. Kyselyyn kerätään 28 000 matkustajan mielipide.

Tuloksia käytetään joukkoliikenteen kehittämisessä, henkilökunnan koulutuksessa sekä kilpailutetun liikenteen laatukannusteiden laskennassa. Tutkimuskauden päätteeksi tulokset ovat saatavilla HSL:n avoimessa nettitietokannassa.

HSL tutkii syksyllä myös joukkoliikennekaluston laatua havainnointitutkimuksella. Kaluston laatua havainnoidaan bussi-, raitio-, metro- ja lähijunaliikenteessä 3.9.–30.11. Tutkimuskauden aikana tarkastetaan noin 4 000 bussin ja vaunun kunto.

Lisää aiheesta:

HSL:n tiedote
 


JAA