Kaksi ihmistä iloisena tuulettaa Helsingin kantakaupungissa.

Helsinki sai matkailualan palkinnon vastuullisten valintojen ja kestävien tapojen digitaalipalvelusta

Helsingin kaupungin käynnistämä digitaalinen palvelu Think Sustainably on voittanut matkailualan Place Marketing Award 2021 -palkinnon. Arvostettu palkinto jaettiin 16. syyskuuta Marseillessa Place Marketing Forumissa.

Voittanut innovaatio Think Sustainably digitaalipalvelu tarjoaa asukkaille, vierailijoille ja yrittäjille käytännön työkaluja päivittäisen käyttäytymisen uudelleenarviointiin ja kestävämpien elämäntapojen ja liiketoimintapäätösten tekemiseen. Think Sustainably -palvelu auttaa valitsemaan kestävämpiä tapoja elää Helsingissä ja nauttia kaupungista, suodattamalla sisältöä MyHelsinki.fi -sivustosta.

Olemme erittäin ylpeitä saadessamme tämän palkinnon. Helsingillä on vahva sitoutuminen kestävään tulevaisuuteen, ja uskomme, että kaupunkien on oltava eturintamassa ilmastonmuutoksen torjunnassa ja innovatiivisten politiikkojen toteuttamisessa. Palkittu Think Sustainably digitaalipalvelu on toimintaympäristö sekä kuluttajille että palveluntarjoajille, sanoo Helsinki Marketingin markkinointijohtaja Anu Syrmä.

Think Sustainably digitaalipalvelu tarjoaa asukkaille, vierailijoille ja yrittäjille käytännön työkaluja päivittäisen käyttäytymisen uudelleenarviointiin ja kestävämpien elämäntapojen ja liiketoimintapäätösten tekemiseen. Think Sustainably -palvelu auttaa valitsemaan kestävämpiä tapoja elää Helsingissä ja nauttia kaupungista, suodattamalla sisältöä MyHelsinki.fi -sivustosta.

Verkko-ohjelman kautta suodatetut palvelut sisältävät ravintoloita, kauppoja, tapahtumia, elämyksiä ja majoitusta, joista jokainen on vertailtu räätälöityihin kriteereihin, jotka Helsingin kaupunki on kehittänyt yhteistyössä riippumattoman ajatushautomon Demos Helsinki, paikallisten sidosryhmien ja kestävän kehityksen asiantuntijoiden kanssa. Palveluun sisältyy myös reittisuunnittelutoiminto, jonka avulla päästötöntä kuljetusvaihtoehtoa voidaan valita kaupungin monenlaisiin kokemuksiin.

Helsinki on täydellinen testialusta ratkaisuille, joita voidaan myöhemmin laajentaa muihin kaupunkeihin. Kaupunki-laajuisen laboratorion tapaan toimiva Helsinki on innokas kokeilemaan politiikkoja ja aloitteita, jotka eivät olisi mahdollisia muualla. Kaupunki pystyy vaikuttamaan muutokseen tällä tavalla pienikokoisen, hyvin toimivan infrastruktuurin ja hyvin kehittyneen osaamistalouden klusterin ansiosta, sanoo Helsinki Marketingin toimitusjohtaja Laura Aalto. Helsinki ei ole vielä kehittänyt kestävää politiikkaansa, mutta on valmis tekemään systemaattisia ponnisteluja, sekä suuria että pieniä, kestävän maailman saavuttamiseksi. Toivomme, että muutkin voivat oppia kokeilustamme, Anu Syrmä jatkaa.

Lisää aiheesta:
Helsinki Sustainable City 360 ° - hyvää asumista Helsingissä

The 8th Place Marketing Forum Edition