Suoraan sisältöön

Usein kysyttyä työterveyskyselystä

Miksi en ole saanut kyselyä?
Löytyykö kyselyn linkki Helmi-intrasta tai näiltä nettisivuilta?
Miksi sähköinen kysely antaa virheilmoituksen, kun painan Lähetä vastaukset -nappia? 
Miksi paperikysely on tullut väärällä kielellä?
Sain paperikyselyn. Voinko kuitenkin vastata sähköisesti?
Mistä löydän PIN-koodini?
 

 

Miksi en ole saanut kyselyä?

Jos et ole saanut kyselyä viikon 44 aikana, tavallisin syy siihen on, etteivät tietosi ole olleet henkilöstöjärjestelmästä saadussa listassa.

Kysely lähetetään kaikille, joille elokuun 2019 lopussa on ollut kirjattuna henkilöstöjärjestelmään tieto, että työsuhde jatkuu vähintään joulukuun 2019 loppuun asti.

Muista tarkistaa myös työsähköpostisi, jos luet sitä harvoin. Suurin osa kyselyistä toimitetaan sähköpostilla.

Jos et saa kyselyä viikon 44 aikana, voit halutessasi kysyä asiasta Tuija Toikalta, numerosta 310 54074 tai sähköpostitse tuija.toikka@hel.fi.

Vaikka et olisi saanutkaan Työterveyskyselyä, voit varata ajan terveystarkastukseen, jos jokin asia terveydessäsi mietityttää. Kiireettömissä asioissa voit olla yhteydessä omaan hoitajaan myös eTyöterveyden kautta.

Joidenkin Helsingin kaupungin yksiköiden työterveyshuolto ei ole Työterveys Helsingissä. Jos työterveyshuoltosi on muualla, emme voi valitettavasti lähettää sinulle Työterveyskyselyä.


Löytyykö kyselyn linkki Helmi-intrasta tai näiltä nettisivuilta?

Ei löydy. Jokainen saa oman, henkilökohtaisen kyselylomakkeen joko sähköpostiinsa tai paperisena kyselynä kotiin. Ethän siis välitä omaa linkkiäsi eteenpäin!

 

Miksi paperikysely on tullut väärällä kielellä?

Kysely toteutetaan suomen- ja ruotsinkielisenä. Paperikysely lähetetään sillä kielellä, mikä on kirjattu äidinkieleksi henkilöstöjärjestelmään. Äidinkielesi saattaa siis olla henkilöstöjärjestelmässä väärin. Ota yhteyttä esimerkiksi oman työpaikkasi henkilöstösihteeriin tarkistaaksesi asian.

Paperikyselyn saaneet voivat myös vastata sähköisesti kyselyyn. Lue lisää seuraavan kysymyksen vastauksesta.

Jos et kielivaikeuksien takia pysty vastaamaan kyselyyn, voit varata ajan terveystarkastukseen omalle työpaikallesi nimetylle työterveyshoitajalle. Ajanvarauksen yhteystiedot


Sain paperikyselyn. Voinko kuitenkin vastata sähköisesti?

Kyllä voit. Vastaamisosoite löytyy paperikyselyn saatekirjeestä.
Tarvitset vastaamiseen henkilökohtaisen tunnistenumerosi, joka löytyy paperilomakkeen yläkulmasta (vain ensimmäinen numerosarja vasemmalta päin). Jos vastaat sähköiseen lomakkeeseen, saat palautteen heti, eikä sitä lähetetä sinulle postitse.

 

Mistä löydän PIN-koodini?

Kun vastaat sähköisen lomakkeen kautta, sinun pitää itse luoda haluamasi PIN-koodi ensimmäisellä kerralla. PIN-koodia tarvitset, jos haluat myöhemmin palata täydentämään vastauksiasi tai tarkastella palautettasi.

Jos olet unohtanut PIN-koodisi, voit tilata sähköpostiisi uuden koodin kyselysivustolta.

JAA