Suoraan sisältöön

Muut sähköiset laskujen vastaanottotavat

Taloushallintopalvelun lähettämiä laskuja voit vastaanottaa paperilaskun sijaan sähköisesti usealla tavalla, valitse niistä sinulle sopivin. Huomioithan, että voimme toimittaa sinulle osoitetut laskut vain yhteen sähköiseen palveluun kerrallaan.

Katso myös e-laskun sivu.

Suoramaksu – pankkien tarjoama palvelu

Suoramaksu on hyvä vaihtoehto, mikäli käytössäsi ei ole verkkopankkitunnuksia. Suoramaksusopimuksen tekemiseksi pyydämme ottamaan yhteyttä omaan pankkiinne. Sopimuksen tehtyäsi pankki maksaa laskut automaattisesti tililtäsi eräpäivänä. Lisäksi toimitamme postitse laskun tiedot hyvissä ajoin ennen eräpäivää. Huomioithan, että suoramaksu-sopimuksen tekeminen vaatii käyntiä pankissa.

OmaPosti – Postin tarjoama sähköinen postiluukku

OmaPosti on Postin asiointipalvelu, joka toimii mobiilisti ja verkossa. Palvelun käyttöönotto vaatii vahvan tunnistautumisen. OmaPostiin voi tilata laskut sähköisesti ja ne arkistoituvat sinne automaattisesti. Myös laskujen maksaminen onnistuu OmaPostissa. Lisätietoa OmaPosti -palvelusta löytyy Postin sivuilta.

Kivra – Kivran tarjoama digipostipalvelu

Kivra on digipostipalvelu, joka toimii mobiilisti ja verkossa. Palvelun käyttöönotto vaatii vahvan tunnistautumisen. Kivralla voi vastaanottaa, maksaa ja arkistoida laskuja ja muuta kirjepostia sähköisesti. Palvelun voi jakaa lähimmäisten kanssa, jolloin maksuasioita voi hoitaa helposti läheisten kesken tai heidän puolestaan. Kivrassa laskut menevät maksuun suoraan pankkitililtä. Lisätietoa palvelusta löytyy Kivran sivuilta.


Laskujen maksamiseen liittyvät tiedustelut

Helsingin kaupungin taloushallintopalvelu
talpa.asiakaspalvelu@hel.fi
Puh. (09) 310 25300, arkisin klo 9.00–15.00