Helsingfors varumärke och visuella identitet

Helsingfors varumärkeskoncept används för att bygga upp och stärka Helsingfors image. I Helsingfors har var och en möjlighet att leva ett gott liv. Den visuella identiteten synliggör Helsingfors stads varumärkesstrategi. En tydlig och enhetlig grafisk identitet ger våra åtgärder större synlighet och skapar värde för investeringar

Senaatintorilla uuden vuoden aattona kirkkaat esiintymisvalot värjäävät maiseman oranssinsävyiseksi
Bild: Juha Valkeakoski

Riktlinjerna för varumärket och marknadsföringen

Helsingfors riktlinjer för varumärket och marknadsföringen styr användningen av Helsingfors varumärke och hela stadsorganisationens marknadsföring. Helsingfors marknadsföring grundar sig på de synlighetsfaktorer som definieras i varumärkeskonceptet. Med hjälp av riktlinjerna för varumärket och marknadsföringen berättar vi för stadsinvånarna, personalen, besökare och företag vad och hurdant Helsingfors är.

Riktlinjerna för varumärket och marknadsföringen

Anvisningar om den visuella identiteten

Anvisningarna beskriver vilka element identiteten består av och hur de används i olika situationer och tillämpningar. Inom de ramvillkor som anvisningarna fastställer kan du skapa identifierbara, ändamålsenliga och visuellt högklassiga lösningar. 

Anvisningar om den visuella identiteten