Suoraan sisältöön

Liikunta, tanssi ja jooga

liikunta

Opiston liikuntaopetuksen tavoitteena on antaa kaupunkilaisille tietoja, taitoja ja virikkeitä omasta kunnosta huolehtimiseen. Kursseilla halutaan antaa kokemus yhdessäolosta sekä kehon ja mielen hyvinvoinnin edistämisestä.

Opetus koostuu monipuolisesti kuntoliikunnan, tanssin, kehonhuollon ja palloilulajien kursseista. Lisäksi tarjoamme omia liikuntakursseja miehille, senioreille sekä maahanmuuttajille. Opetuksen sisältö suunnitellaan ottamaan huomioon vasta-alkajat sekä aktiivisemmat liikkujat.

Liikuntaryhmät kokoontuvat useimmiten peruskoulujen tiloissa ympäri kaupunkia sekä työväenopiston omissa liikuntatiloissa mm. Silkkikutomossa ja Opistotalossa. Liikuntaan liittyvissä kysymyksissä sinua palvelevat opistojen toimistot sekä liikunnan suunnittelijaopettajat.

Kuntoliikunta ja palloilu
Työväenopiston kuntoliikunta- palloilukursseilla harjoitat kuntoasi sekä saat tietoja ja taitoja oman fyysisen toimintakyvyn ylläpitämiseen. Kurssitarjonnassa on perinteistä jumppaa, kuntotanssia ja muita tanssillisia liikuntatunteja. Lisäksi valikoimasta löytyy kuntopiiri-, juoksu ja muita ulkoliikuntakursseja. Palloilukursseilla voit kunnon kohotuksen lisäksi oppia uusia lajitekniikoita ja löytää saman henkistä peliseuraa.

Tanssi
Tanssitarjonta opistolla on monipuolista: kursseja löytyy afrosta hip hoppiin, baletista nyky- ja jazztanssiin, itämaisesta tanssista flamencoon ja lattareista argentiinalaiseen tangoon. Ohjelmassamme on myös luovan tanssi-ilmaisun kursseja eri kohderyhmille sekä sirkuksen ja tanssin perhekursseja. Lukuisten tapahtumien kautta on mahdollista osallistua tanssin esitystoimintaan.

Kehonhuolto, jooga ja pilates
Tarjoamme monipuolisia kehonhuollollisia kursseja venyttelyyn, tasapaino- ja selkähuoltokursseihin. Suosittujen pilates- ja joogakurssien osalta pyrimme pysymään ajan hengessä ja tarjoamaan monipuolisesti kursseja eri kohderyhmille.
Tutustu kurssitarjontaan Ilmonetissä! ilmonet.fi 

Liikuntakurssien tasokuvaukset

Liikunnan tasokuvaukset kertovat minkälaista osaamista kurssille osallistumiseen tarvitset. Taso on kerrottu jokaisen kurssin tiedoissa. Sopivan kurssin löytämiseksi tutustu kurssien tasokuvauksiin:

Liikunnan kuormittavuus
1 Kevyt = fyysisesti helppo, sopii kaiken kuntoisille.
2 Keskitaso = fyysisesti keskitasoa, sopii peruskuntoisille. Sisältää myös voimaa vaativia harjoituksia, joille annetaan vaihtoehtoja.
3 Raskas = fyysisesti haastava harjoitus, sopii hyväkuntoisille.

Liikunnan taitotasot
A Helppo = kurssilla tehdään yksinkertaisia harjoituksia, joihin ei tarvita aiempaa kokemusta.
B Keskitaso = kurssille osallistumiseen suositellaan lajin perusteiden osaamista.
C Haasteellinen = kurssille osallistumiseen tarvitset aiempaa kokemusta lajista.