Helsingin kaupunki

Pöytäkirja

 

1 (2)

Kaupunginkanslia

 

 

 

 

 

 

19.11.2021

 

 

 

 

Kansliapäällikkö

 

 

 

 

238 §

Kaupunginkanslian kulunvalvonta- ja murtoilmoitinjärjestelmän hankinta

HEL 2021-007633 T 02 08 01 00

Päätös

Kansliapäällikkö päätti hyväksyä Turvakolmio Group Oy:n (2681783–6) tarjouksen kaupunginkanslian kulunvalvonta- ja murtoilmoitusjärjestelmän uudistushankinnasta kokonaistaloudellisesti edullisimpana.

Hankintasopimus sopijapuolten välillä syntyy vasta myöhemmin erikseen allekirjoitettavalla sopimuksella. Hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun ehdokas tai tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi.

Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo 400 000 euroa.

Kustannukset maksetaan talousarvion kohdalta 8 05 01 01.

Päätöksen perustelut

Kilpailutus perustuu Helsingin kaupunginkanslian 24.9.2021 päivättyyn tarjouspyyntöön H018-21, Dnro HEL 2021-007633. Kaupunginkanslian kulunvalvonta- ja murtoilmoitinjärjestelmän hankinta on toteutettu avoimella menettelyllä.

Hankinnasta on julkaistu hankintailmoitus 26.9.2021 sähköisessä HILMA-ilmoituskanavassa www.hankintailmoitukset.fi. Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 26.10.2021. Määräaikaan mennessä saapui 5 tarjousta: BLC Turva Oy, Caverion Suomi Oy, Loihde Trust Oy, Schneider Electric Finland Oy ja Turvakolmio Group Oy.

Tätä hankintasopimusta ei ole jaettu osiin, koska jakaminen voi tehdä hankinnan eri osista yhteensopimattomia.

Tarjoajien soveltuvuuden tarkastaminen

Tarjouspyynnön kohdassa ESPD-lomakkeella ja tarjouspyynnön kohdassa Muut ehdot on esitetty tarjoajan soveltuvuudelle asetetut vaatimukset ja selvitysvelvollisuudet. Tarjousten perusteella tarjoajat täyttävät asetetut vaatimukset.

Tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden tarkastaminen

Määräajassa saapuneet tarjoukset ovat tarjouspyynnön mukaisia.

 

Tarjousten vertailu

Tarjouspyynnössä on asetettu tarjoukselle ja sen sisällölle sekä hankinnan kohteelle vähimmäisvaatimukset. Vähimmäisvaatimuksissa on asetettu hankittaville tuotteille ja palveluille laadullisia vaatimuksia (laatukriteereitä), jotka tarjottavien tuotteiden ja palveluiden on pitänyt täyttää. Jos laadulliset vähimmäisvaatimukset eivät ole täyttyneet, on tarjous hylätty tarjouspyynnön vastaisena.

Tarjousten vertailu hintapisteineen ja perusteluineen on tämän päätöksen liitteenä olevassa vertailutaulukossa. Vertailu osoittaa, että hinnaltaan halvimman laadulliset kriteerit täyttävän tarjouksen on tehnyt: Turvakolmio Group Oy.

Sovellettavat säännökset ja päätöstoimivalta

Hankintalain (1397/2016) 123 §:n mukaan hankintayksikön on tehtävä ehdokkaiden ja tarjoajien asemaan vaikuttavista ratkaisuista sekä tarjousmenettelyn ratkaisusta kirjallinen päätös, joka on perusteltava.

Hallintosäännön 12 luvun 1 §:n mukaan kansliapäällikkö päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita.

Lisätiedot

Timo Tuovinen, av-asiantuntija, puhelin: 310 71323

timo.tuovinen(a)hel.fi

Liitteet

1

Vertailutaulukko

Muutoksenhaku

Muutoksenhaku hankintapäätökseen, kaupunginhallitus

Otteet

Ote

Otteen liitteet

Tarjoajat

Liite 1
Muutoksenhaku hankintapäätökseen, kaupunginhallitus

Tiedoksi

Kaupunginkanslia

 

Postiosoite

Käyntiosoite

Puhelin

Y-tunnus

Tilinro

PL 1

Pohjoisesplanadi 11-13

+358 9 310 1641

0201256-6

FI0680001200062637

00099 HELSINGIN KAUPUNKI

Helsinki 17

Faksi

 

Alv.nro

kaupunginkanslia@hel.fi

http://www.hel.fi/kaupunginkanslia

 

 

FI02012566