Helsingin kaupunki

Esityslista

30/2013

1 (1)

Kaupunkisuunnittelulautakunta

 

 

 

 

Lsp/4

 

12.11.2013

 

 

 

 

 

 

Päätöshistoria

Kaupunkisuunnittelulautakunta 05.03.2013 § 66

HEL 2013-002235 T 08 01 02

hankenro 0926_8

Päätös

Kaupunkisuunnittelulautakunta päätti palauttaa asian uudelleen valmisteltavaksi siten, että otetaan huomioon seuraavat asiat:

-        Suoritetaan perusteellinen vuorovaikutus asukkaiden, asunto-osakeyhtiöiden, kaupunginosayhdistyksen ja yrittäjäyhdistyksen ja yritysten kanssa.
 

-        Muutosten johdosta poistuville asukas- ja asiakaspysäköintipaikoille on osoitettava korvaavaa pysäköintitilaa (Satamaradankatu ei ole vaihtoehto Helsinginkadun asukaspysäköinnille, matkaa noin 500 - 1000 m, koko suunnittelualueella, vrt. raideliikenteen 600 m läheisyysvaatimus kaavoituksessa).
 

-        Mihin bussilinja 22:n päätepysäkki siirtyy.
 

-        On selvitettävä pyöräkaistojen sijaintimahdollisuudet pysäköinnin ja taksiaseman oikealla puolella ajosuuntaan nähden, siis jalkakäytävän puolella.
 

-        Pysäköinnin, taksiliikenteen ja pyöräkaistan järjestelyt eivät voi muodostaa risteyksiä, joista aiheutuisi tarpeetonta haittaa kaikille liikennemuodoille ja vaaraa erityisesti pyöräilijöille.

Käsittely

05.03.2013 Palautettiin

Esittelijä muutti ehdotustaan seuraavasti:

Ville Lehmuskoski: Esityslistatekstin loppuun uudeksi kappaleeksi lisätään seuraava: "Helsinginkadun ja Kaarlenkadun liittymän valo-ohjauksen tarkoituksenmukaisuus arvioidaan erillisenä asiana kevään 2013 aikana."

Päätös syntyi äänestysten jälkeen.

Palautusehdotus:
Osmo Soininvaara: Asia palautetaan asianosaisten kuulemista varten.

Kannattajat: Elina Moisio

Palautusehdotus:
Jape Lovén: Palautetaan uudelleen valmisteltavaksi siten, että otetaan huomioon seuraavat asiat:

-       Suoritetaan perusteellinen vuorovaikutus asukkaiden, asunto-osakeyhtiöiden, kaupunginosayhdistyksen ja yrittäjäyhdistyksen ja yritysten kanssa.
-       Muutosten johdosta poistuville asukas- ja asiakaspysäköintipaikoille on osoitettava korvaavaa pysäköintitilaa (Satamaradankatu ei ole vaihtoehto Helsinginkadun asukaspysäköinnille, matkaa noin 500-1000m, koko suunnittelualueella, vrt. raideliikenteen 600m läheisyysvaatimus kaavoituksessa).
-       Mihin bussilinja 22:n päätepysäkki siirtyy.
-       On selvitettävä pyöräkaistojen sijaintimahdollisuudet pysäköinnin ja taksiaseman oikealla puolella ajosuuntaan nähden, siis jalkakäytävän puolella.
-       Pysäköinnin, taksiliikenteen ja pyöräkaistan järjestelyt eivät voi muodostaa risteyksiä, joista aiheutuisi tarpeetonta haittaa kaikille liikennemuodoille ja vaaraa erityisesti pyöräilijöille.

Kannattajat: Heta Välimäki

1 äänestys

JAA-ehdotus: Palautetaan uudelleen valmisteltavaksi siten, että otetaan huomioon seuraavat asiat: 
-    Suoritetaan perusteellinen vuorovaikutus asukkaiden, asunto-osakeyhtiöiden, kaupunginosayhdistyksen ja yrittäjäyhdistyksen ja yritysten kanssa.
-       Muutosten johdosta poistuville asukas- ja asiakaspysäköintipaikoille on osoitettava korvaavaa pysäköintitilaa (Satamaradankatu ei ole vaihtoehto Helsinginkadun asukaspysäköinnille, matkaa noin 500-1000m, koko suunnittelualueella, vrt. raideliikenteen 600m läheisyysvaatimus kaavoituksessa).
-       Mihin bussilinja 22:n päätepysäkki siirtyy.
-       On selvitettävä pyöräkaistojen sijaintimahdollisuudet pysäköinnin ja taksiaseman oikealla puolella ajosuuntaan nähden, siis jalkakäytävän puolella.
-       Pysäköinnin, taksiliikenteen ja pyöräkaistan järjestelyt eivät voi muodostaa risteyksiä, joista aiheutuisi tarpeetonta haittaa kaikille liikennemuodoille ja vaaraa erityisesti pyöräilijöille.

EI-ehdotus: Asia palautetaan asianosaisten kuulemista varten.

Jaa-äänet: 6
Hennariikka Andersson, Jape Lovén, Matti Niiranen, Maija Nikunlassi, Risto Rautava, Heta Välimäki

Ei-äänet: 2
Elina Moisio, Sampo Villanen

Poissa: 1
Osmo Soininvaara

Ensimmäisessä äänestyksessä jäsen Lovénin palautusehdotus voitti äänin 6-2, 1 poissa.

2 äänestys

JAA-ehdotus: Asian käsittelyä jatketaan
EI-ehdotus: Palautetaan uudelleen valmisteltavaksi siten, että otetaan huomioon seuraavat asiat: 
-     Suoritetaan perusteellinen vuorovaikutus asukkaiden, asunto-osakeyhtiöiden, kaupunginosayhdistyksen ja yrittäjäyhdistyksen ja yritysten kanssa.
-       Muutosten johdosta poistuville asukas- ja asiakaspysäköintipaikoille on osoitettava korvaavaa pysäköinitilaa (Satamaradankatu ei ole vaihtoehto Helsinginkadun asukaspysäköinnille, matkaa noin 500-1000m, koko suunnittelualueella, vrt. raideliikenteen 600m läheisyysvaatimus kaavoituksessa).
-       Mihin bussilinja 22:n päätepysäkki siirtyy.
-       On selvitettävä pyöräkaistojen sijaintimahdollisuudet pysäköinnin ja taksiaseman oikealla puolella ajosuuntaan nähden, siis jalkakäytävän puolella.
-       Pysäköinnin, taksiliikenteen ja pyöräkaistan järjestelyt eivät voi muodostaa risteyksiä, joista aiheutuisi tarpeetonta haittaa kaikille liikennemuodoille ja vaaraa erityisesti pyöräilijöille.

Jaa-äänet: 2
Elina Moisio, Sampo Villanen

Ei-äänet: 6
Hennariikka Andersson, Jape Lovén, Matti Niiranen, Maija Nikunlassi, Risto Rautava, Heta Välimäki

Poissa: 1
Osmo Soininvaara

Toisessa äänestyksessä jäsen Lovénin palautusehdotus voitti äänin 6-2, 1 poissa.

26.02.2013 Pöydälle

Esittelijä

liikennesuunnittelupäällikkö

Ville Lehmuskoski

Lisätiedot

Sakari Montonen, liikenneinsinööri, puhelin: 310 37134

sakari.montonen(a)hel.fi