Suoraan sisältöön

Harjoittele

Olipa lähtötasosi minkälainen tahansa, lattialle menemistä voi ja kannattaa harjoitella. Ole rohkea, ja pyydä tarvittaessa vaikka kaveria avuksi. Tässä joitakin ohjeita harjoitteluun.

 

  • Laskeudu lattialle ottamalla tukea tuolista tai sohvasta konttausasennon kautta - nouse ylös samaa kautta.
  • Jos sinua pelottaa, että kolautat itsesi lattiaan, kokeile lattialle menemistä paksun maton päällä. 
  • Pyydä ystävää tai perheenjäsentä auttamaan lattialle menemisessä ja sieltä nousemisessa, tai henkiseksi tueksi. 
  • Jos olet hyvin huonossa kunnossa, tee päivittäin lyhyt lihaskuntoharjoitus: nouse tuolilta seisomaan 5–10 kertaa 1–2 kertaa päivässä → yritä vähitellen tehdä nouseminen ilman käsinojiin tukeutumista.
  •  Kun olet edistynyt, siirry tekemään kotivoimisteluohjelmaa iäkkäille.

 Jos olet jo todella hyvässä kunnossa, siirry suoraan Haasta itsesi -sivulle alla olevasta linkistä! 



11.05.2020 15:13