Suoraan sisältöön

Ajanvaraus ja neuvonta

Sähköinen asiointi

Sähköisessä asioinnissa voit

  • varata ajan neuvolan terveydenhoitajalle
  • lähettää viestin tai yhteydenottopyynnön omalle terveydenhoitajallesi
  • siirtää tai perua sähköisesti varaamiasi aikoja
  • saada tekstiviestimuistutuksen ajanvarausajasta.

Sähköinen asiointi vaatii toimiakseen neuvolan asiakkuuden ja sähköisen asioinnin sopimuksen. Lisätietoa sähköisen asioinnin mahdollisuuksista

Neuvolan puhelinpalvelu

Puhelinpalvelu, jossa on takaisinsoitto, ma-pe klo 8-14  puh. 09 3105 5530.

NeRo-neuvolarobotti vastaa neuvolan asiakkaita mietityttäviin asioihin kaikkina vuorokauden aikoina.

Puhelinpalvelusta voit

  • saada neuvontaa äitiys- ja lastenneuvola-asioissa
  • varata vastaanottoajan neuvolaan
  • perua neuvolan vastaanottoajan

Puhelinpalvelun asiakaspalautekysely

Hyvä neuvolan asiakas, keräämme palautetta puhelinpalvelustamme kehittääksemme toimintaamme ja asiakaspalveluamme.

  • Soitettuasi äitiys- ja lastenneuvolan keskitettyyn puhelinpalvelunumeroon (09 3105 5530) saat meiltä automaattisesti lähetetyn tekstiviestin puhelun jälkeen.
  • Kyselyssä on kaikkiaan kolme kysymystä ja niihin vastataan tekstiviestillä. Viesteihin vastaaminen on maksutonta.
  • Kyselyn lähettämisen voi kieltää puhelinpalveluun soittaessa. Kieltäminen tehdään nauhoitteen ohjeiden mukaan.
  • Keräämme palautetta kokeiluluontoisesti 16.9.2019 alkaen kolmen kuukauden ajan.
  • Jokainen palaute on meille arvokas ja toivomme, että sinulla olisi neuvolapuhelun jälkeen hetki aikaa.

Suuret kiitokset yhteistyöstä!


Chat-palvelu ja NeRo-neuvolarobotti

NeRo-neuvolarobotti vastaa neuvolan asiakkaita mietityttäviin kysymyksiin kaikkina vuorokauden aikoina. Voit käynnistää palvelun tämän sivun oikeasta alareunasta. Palvelu on tarkoitettu äitiys- ja lastenneuvolan asiakkaille. Voit kysyä Nerolta lapsen kasvuun tai kehitykseen sekä raskauteen liittyvien pulmien lisäksi myös hampaiden hoitoon, puheen kehitykseen ja ravitsemukseen liittyviä kysymyksiä.

Tietyissä tilanteissa NeRo voi yhdistää sinut terveydenhoitajalle, esimerkiksi jos sinulla on supistuksia tai olet huolissasi vauvasi itkusta. Voit myös halutessasi itse kertoa NeRolle että haluat keskustella terveydenhoitajan kanssa. Helsingin neuvolan chat-palvelussa terveydenhoitaja on paikalla arkisin klo 12-14.

Chatissa voit keskustella terveydenhoitajan kanssa anonyymisti ja tarvittaessa terveydenhoitaja pyytää sinua tunnistautumaan. Tunnistautumisen avulla voimme neuvoa sinua henkilökohtaisemmin. Tunnistautuminen tukee yleisimpiä laitteita ja selaimia.

Miten chatbot toimii?

Chatbotin kanssa voi puhua kuin ihmiselle. Lauseet kannattaa muodostaa yksinkertaiseksi ja kysyä yksi asia kerrallaan. Botille voit kertoa mikä pulma sinulla on, esimerkiksi ”imetys sattuu ” tai kysyä ”mitä raskausaikana saa syödä?”.

Huomioithan, että NeRo ei osaa vielä vastata kaikkiin kysymyksiin, mutta esitetyt kysymykset auttavat NeRoa oppimaan koko ajan lisää.




JAA
06.11.2019 14:05