Suoraan sisältöön

Mielenterveys

Kun arki on mieluista, mieli voi hyvin. Voit itse rakentaa omasta ja perheen arjesta sellaista, että se lisää hyvää oloa. Arkeen kuuluvat myös haasteet, huonot päivät ja vastoinkäymiset. Hankalissa tilanteissa on tärkeää, miten suhtaudut niihin. Menneistä asioista voi aina oppia jotakin, mutta niihin ei kannata takertua.

Äiti puhuu psykologin vastaanotolla mielenterveyteen liittyvistä huolistaan.

Useimmiten voit kuitenkin valita, millaisiin asioihin elämässä ja perheessä haluat keskittyä. Vaikeina hetkinä yhdessä olo ja asioista keskusteleminen voivat auttaa. Kun huolehdit omasta jaksamisestasi, jaksat myös tukea muita perheen jäseniä, kun heillä on vaikeaa.

Aina omat voimat eivät riitä. Arki ja elämä voivat käydä liian raskaiksi. Silloin kannattaa rohkeasti pyytää apua ja tukea läheisiltä ihmisiltä tai esimerkiksi kaupungin lapsiperheiden kotipalvelusta. Myös järjestöt tarjoavat esimerkiksi vertaistukea. Lisää verkostojen ja tuen puute -osiosta

 

Miten autan lastani? Opas vanhemmille, joilla on mielenterveyden ongelmia,Mielenterveysseura.



JAA
17.01.2019 12:10