Suoraan sisältöön

Äitiysneuvola

Äitiysneuvonnan tavoitteena on turvata odottavan äidin, sikiön ja vastasyntyneen terveys. Äitiysneuvolassa vanhemmat saavat tukea lapsen syntymän aiheuttamaan suureen muutokseen sekä edistetään ja ylläpidetään koko perheen terveyttä ja hyvinvointia.


Miten asiakkaaksi neuvolaan?

Neuvolan sähköinen asiointi

Sähköisessä asioinnissa voit

  • varata ajan neuvolan terveydenhoitajalle
  • lähettää viestin tai yhteydenottopyynnön omalle terveydenhoitajallesi
  • siirtää tai perua sähköisesti varaamiasi aikoja    
  • saada tekstiviestimuistutuksen ajanvarausajasta
  • sähköinen asiointi vaatii toimiakseen neuvolan asiakkuuden ja sähköisen asioinnin sopimuksen


Neuvolan keskitetty puhelinpalvelu

Neuvolan keskitetty puhelinpalvelu 09 3105 5530 on avoinna ma-pe klo 8-14. Puhelusi rekisteröityy takaisinsoittopalveluun ja terveydenhoitaja soittaa sinulle takaisin.  Jos et pysty vastaamaan ensimmäiseen takaisinsoittoon, soitamme sinulle vielä uudelleen.

Puhelinpalvelusta voit

  • varata vastaanottoajan neuvolan terveydenhoitajalle
  • perua neuvolan vastaanottoajan
  • saada neuvontaa äitiys- ja lastenneuvola-asioissa

Neuvolan chat-palvelu

Neuvolan chat-palvelussa voit kysyä neuvoa anonyymisti. Tarvittaessa terveydenhoitaja pyytää sinua tunnistautumaan. Chat-palvelu on auki ma-pe klo 12‑14. 

>> Lue lisää chat-palvelusta

Sairaudet

Omaa tai lapsesi sairautta koskevissa asioissa ota yhteydessä terveysasemalle. 
Voit kysyä hoito-ohjeita ja tietoa Helsingin terveyspalveluista myös terveysneuvonnasta puh. 09 3101 0023 (24h).

 >> Lue lisää äitiys- ja lastenneuvolasta



JAA
08.07.2019 17:10