Suoraan sisältöön

Neuvolan chat ja neuvolarobotti NeRo

Helsingin Neuvolan chat-palvelun voit käynnistää tämän sivun oikeasta alareunasta. Palvelu on tarkoitettu äitiys- ja lastenneuvolan asiakkaille.

Palvelu on avoinna ma-pe klo 10-14. Muina aikoina voit jättää viestin omalle terveydenhoitajallesi osoitteessa: asiointi.hel.fi tai keskustella NeRo-neuvolarobotin kanssa.

Asiointi chatissa on alkuvaiheessa nimetöntä, mutta tarvittaessa voimme pyytää sinua tunnistautumaan keskustelun aikana. Tunnistautumisen avulla voimme neuvoa sinua henkilökohtaisemmin.

Tunnistautumistoiminto on vielä kokeiluvaiheessa. Tällä hetkellä tunnistautuminen toimii parhaiten Android- ja Windows-laitteilla. Täydellinen Apple-tuki on tulossa lähiaikoina. Anonyymi chat toimii jo kaikilla laitteilla.


NeRo-neuvolarobotti

NeRo-neuvolarobotti vastaa neuvolan asiakkaita mietityttäviin kysymyksiin kaikkina vuorokauden aikoina. Voit käynnistää palvelun tämän sivun oikeasta alareunasta. Palvelu on tarkoitettu äitiys- ja lastenneuvolan asiakkaille. Voit kysyä Nerolta lapsen kasvuun tai kehitykseen sekä raskauteen liittyvien pulmien lisäksi myös hampaiden hoitoon, puheen kehitykseen ja ravitsemukseen liittyviä kysymyksiä.


Tietyissä tilanteissa NeRo voi yhdistää sinut terveydenhoitajalle, esimerkiksi jos sinulla on supistuksia tai olet huolissasi vauvasi itkusta. Voit myös halutessasi itse kertoa NeRolle että haluat keskustella terveydenhoitajan kanssa. Helsingin neuvolan chat-palvelussa terveydenhoitaja on paikalla arkisin klo 10-14.
Chatissa voit keskustella terveydenhoitajan kanssa anonyymisti ja tarvittaessa terveydenhoitaja pyytää sinua tunnistautumaan. Tunnistautumisen avulla voimme neuvoa sinua henkilökohtaisemmin. Tunnistautuminen tukee yleisimpiä laitteita ja selaimia.


Miten chatbot toimii?

Chatbotin kanssa voi puhua kuin ihmiselle. Lauseet kannattaa muodostaa yksinkertaiseksi ja kysyä yksi asia kerrallaan. Botille voit kertoa mikä pulma sinulla on, esimerkiksi ”imetys sattuu ” tai kysyä ”mitä raskausaikana saa syödä?”.

Huomioithan, että NeRo ei osaa vielä vastata kaikkiin kysymyksiin, mutta esitetyt kysymykset auttavat NeRoa oppimaan koko ajan lisää.Chatbotin kanssa voi puhua kuin ihmiselle. Lauseet kannattaa muodostaa yksinkertaiseksi ja kysyä yksi asia kerrallaan. Botille voit kertoa mikä pulma sinulla on, esimerkiksi ”imetys sattuu ” tai kysyä ”mitä raskausaikana saa syödä?”.

Huomioithan, että NeRo ei osaa vielä vastata kaikkiin kysymyksiin, mutta esitetyt kysymykset auttavat NeRoa oppimaan koko ajan lisää.


Vanhemmat istuvat tietokoneen ääressä ja käyvät chat-keskustelua botin kanssa.




07.04.2020 09:37