Suoraan sisältöön

Neuvolan chat ja neuvolarobotti NeRo

Helsingin Neuvolan chat-palvelun voit käynnistää tämän sivun oikeasta alareunasta. Palvelu on tarkoitettu äitiys- ja lastenneuvolan asiakkaille.

Palvelu on avoinna ma-pe klo 12-14. Muina aikoina voit jättää viestin omalle terveydenhoitajallesi osoitteessa: asiointi.hel.fi tai keskustella NeRo-neuvolarobotin kanssa.

Asiointi chatissa on alkuvaiheessa nimetöntä, mutta tarvittaessa voimme pyytää sinua tunnistautumaan keskustelun aikana. Tunnistautumisen avulla voimme neuvoa sinua henkilökohtaisemmin.

Tunnistautumistoiminto on vielä kokeiluvaiheessa. Tällä hetkellä tunnistautuminen toimii parhaiten Android- ja Windows-laitteilla. Täydellinen Apple-tuki on tulossa lähiaikoina. Anonyymi chat toimii jo kaikilla laitteilla.


NeRo-neuvolarobotti

NeRo-neuvolarobotti vastaa neuvolan asiakkaita mietityttäviin asioihin kaikkina vuorokauden aikoina.

Helsingin neuvolan chat-palvelussa terveydenhoitaja on edelleen paikalla arkisin klo 12-14. Voit halutessasi tänä aikana kertoa NeRolle että haluat keskustella terveydenhoitajan kanssa. Chatissa voit keskustella terveydenhoitajan kanssa anonyymisti tai tarvittaessa terveydenhoitaja pyytää sinua tunnistautumaan.


Miten chatbot toimii?
Chatbotin kanssa voi puhua kuin ihmiselle. Lauseet kannattaa muodostaa yksinkertaiseksi ja kysyä yksi asia kerrallaan. Botille voit kertoa mikä pulma sinulla on, esimerkiksi ”imetys sattuu ” tai kysyä ”mitä raskausaikana saa syödä?”.

Huomioithan, että NeRo ei osaa vielä vastata kaikkiin kysymyksiin, mutta esitetyt kysymykset auttavat NeRoa oppimaan koko ajan lisää.


Vanhemmat istuvat tietokoneen ääressä ja käyvät chat-keskustelua botin kanssa.





JAA
09.04.2019 15:24