Suoraan sisältöön

Sähköiset palvelut

Sähköisen asioinnin kautta voit hoitaa esimerkiksi neuvolaan ja terveydenhuoltoon liittyviä asioita. Voit myös hakea lapsellesi paikkaa päivähoitoon, esiopetukseen ja kerhotoimintaan.

Vanhemmat varaavat neuvolakäynnin sähköisen asioinnin kautta lasten leikkiessä vieressä.

Neuvolan asiakkaat voivat varata ajan terveydenhoitajalle sähköisesti. Kaikissa neuvoloissa on käytössä myös sähköiset viestipalvelut. Sähköisten viestipalvelujen avulla voit lähettää omalle terveydenhoitajallesi viestin suojatussa yhteydessä. Terveydenhoitajasi voi lähettää sinulle hoitoosi liittyviä tietoja kuten laboratoriotuloksia sähköisenä viestinä tai tekstiviestinä. Sähköiseen asiointiin tarvitaan sopimus. Äitiysneuvolan asiakkaana voit täyttää sopimuksen asiointi.hel.fi-sivustolla sähköisesti. Sivustolle kirjaudutaan henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Asioidaksesi lapsen asioissa sähköisesti, sinun tulee täyttää puolesta-asioinninsopimus, joka toimitetaan allekirjoitettuna neuvolaan tai terveysasemalle. Asiointisopimuksen saa Neuvolan sähköinen asiointi -sivulta.


Poikkeukset sähköisen asioinnin kautta tehtäviin varauksiin

Äitiysneuvolan ensikäynti, synnytyksen jälkeinen kotikäynti ja jälkitarkastus sekä lastenneuvolan 4–6 vko, 4 kk, 8 kk, 18 kk eivät ole toistaiseksi sähköisesti varattavissa. Näihin voit varata ajan neuvolan puhelinpalvelusta puh. (09) 310 55530. Sähköisen ajanvarauksen avulla voit varata, siirtää tai perua aikoja terveydenhoitajan vastaanotolle.


Hammashoidon sähköinen asiointipalvelu

Lapsen puolesta asioiminen on mahdollista, jos sinut on kirjattu potilasasiakirjaan lapsesi yhteyshenkilöksi. Hammashoidon ensimmäinen vastaanottoaika tulee aina varata puhelimitse hammashoidon ajanvarauksesta.

Yksi- ja kolmivuotiaiden lasten suun terveystarkastus kehotekirje lähetetään kotiin. Kirjeen saatuasi voit varata ajan sähköisesti. Palvelun avulla voit muiden muassa katsoa, vahvistaa, perua tai siirtää ajanvarauksiasi.


 



JAA
23.08.2018 15:02