Suoraan sisältöön

Terveysasemat

Sinulle tarjotaan palveluseteliä lääkärivastaanottoon yksityisille palveluntuottajille, jos omalta asemaltasi ei löydy riittävän nopeasti lääkärin vastaanottoaikaa.

Voit etsiä ja vertailla palveluntuottajia osoitteessa palse.fi. Palse-sivuilla voit myös tarkastella sinulle myönnetyn päätöksen tietoja, seurata käytettävissä olevan palvelun määrää ja antaa palautetta.

Lääkärivastaanoton palveluseteli sisältää

  • yhden yleislääkärin vastaanoton
  • lääkärin arvion mukaan laboratoriokokeita (rajoitettu valikoima)
  • lääkärin arvion mukaan röntgentutkimuksia (vain keuhkokuva ja raajojen natiivikuvat)
  • tarvittaessa koetulosten kertomisen puhelimitse tai tekstiviestillä
  • mahdolliset reseptit, hoito-ohjeet ja lähetteet sekä sairauslomatodistuksen
  • toimisto-, ajanvaraus- ja näytteenottomaksut ja palveluun liittyvät muut mahdolliset hallinnolliset kustannukset.

Mikäli palvelusetelillä tarjottava palvelu ei ratkaise ongelmaasi, jatkuu hoitosi tarvittaessa omalla terveysasemallasi.

Vastaanotto ja mahdolliset laboratorio- ja röntgentutkimukset eivät maksa mitään. Jos haluat lisätutkimuksia, maksat ne itse.

Palveluseteli ei kata erikoislääkärin vastaanottoa.

Palveluseteli on voimassa 20 vuorokauden ajan.

Peruuttamattomasta ajanvarauksesta peritään tavanomainen maksu 50,80 €, mikäli et peru aikaa vastaanottoa edeltävänä arkipäivänä.

Asiakasmaksulaki uudistuu, miten maksut muuttuvat?

Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksulaki uudistuu 1. heinäkuuta, mikä aiheuttaa muutoksia erityisesti tulosidonnaisiin asiakasmaksuihin. 
Katso tästä, miten asiakasmaksulain uudistukset vaikuttavat asiakasmaksuihin


Ajanvarauksen puhelinnumerot

Palveluntuottajina toimivat FinnMedPro, Mehiläinen ja Pihlajalinna. Ajanvaraus tapahtuu vain soittamalla seuraavasta palvelunumerosta:

  • FinnMedPro: puh. 050 337 6542
  • Mehiläinen: puh. 0800 1 65010
  • Pihlajalinna: puh. 010 312 104

Aikaa ei voi varata sähköisesti. Mikäli varaat ajan muuta kautta kuin edellä mainitusta ajanvarausnumerosta, vastaat itse mahdollisesti syntyvistä kuluista.

Palveluntuottajien toimipisteet

FinnMedPro oy

  • Sitratori 3, 2. krs, 00420 Helsinki

Mehiläinen 

  • Mehiläinen Forum
    Mannerheimintie 20 B 4. krs, 00100 Helsinki
  • Mehiläinen Itäkeskus
    Vanhanlinnantie 3 B 3. krs, 00900 Helsinki
  • Mehiläinen Kielotie
    Kielotie 7 A, 01300 Vantaa
  • Mehiläinen Töölö
    Pohjoinen Hesperiankatu 17, 00260 Helsinki
  • Mehiläinen Ympyrätalo
    Siltasaarenkatu 18 A, 00530 Helsinki

Pihlajalinna

  • Pihlajalinna Dextra Munkkivuori
    Raumantie 1 a
    00350 Helsinki
  • Pihlajalinna Tavastian toimipiste
    Urho Kekkosen katu 4–6 E, 00100 Helsinki

Miten toimin saadessani palvelusetelin?

Kun sinulle on myönnetty terveysasemien palveluseteli, toimi seuraavasti:

  1. Ota puhelimitse yhteys valitsemaasi palveluntuottajaan heti palvelusetelin myöntämisen jälkeen ja varaa aika yleislääkärin vastaanotolle.
  2. Ilmoita ajanvarauksen yhteydessä, että olet Helsingin terveysasemien asiakas ja olet saanut palvelusetelin yleislääkärin vastaanotolle.
  3. Mennessäsi yksityiselle palveluntuottajalle

    • ilmoittaudu asiakaspalvelupisteessä
    • kerro olevasi Helsingin terveysasemien palvelusetelin saanut asiakas
    • kerro henkilötunnuksesi
    • noudata saatua ajanvarausaikaa.
  4. Jos sinulla ei ole mahdollisuutta mennä sovitulle ajalle, peruuta aika edeltävänä arkipäivänä.



12.10.2021 12:53