Suoraan sisältöön

Napin painalluksella yhteys terveysasemaan


Helsingin jokaisen terveysaseman asiakkaat voivat ottaa nyt yhteyttä ammattilaisiin myös verkon kautta. Sähköiset palvelut tuovat uusia mahdollisuuksia asiakaspalveluun.

Asiakas voi kertoa verkkolomakkeella, mihin terveysasiaan hän tarvitsee apua. Sähköinen yhteydenotto helpottaa kiireettömissä tilanteissa asiakkaan asiointia. Terveysasemalle voi olla yhteydessä siihen vuorokauden aikaan, kun se itselle parhaiten sopii.

”Asiakkaalle vastataan pääosin saman päivän aikana. Ne asiakkaat, joiden asia ei vaadi laajempaa selvittelyä, saavat vastauksen hyvinkin nopeasti”, kertoo johtava ylihoitaja Lilli Väisänen.

Väisäsen mukaan asiakkaat ovat olleet uuteen yhteydenottotapaan pääsääntöisesti tyytyväisiä.

”Nopeasta yhteydenotosta on tullut spontaania positiivista palautetta. Osa asiakkaista on tyytyväisiä sähköiseen ja vaihtoehtoiseen, heille sopivaan yhteydenottomahdollisuuteen. Näenkin sähköisen yhteydenoton tapana, jolla saamme tulevaisuudessa enemmän ketteryyttä ja nopeutta asiakkaiden asioiden hoitoon”, Väisänen kertoo.

Asiakkaat voivat toki edelleen ottaa yhteyttä terveysasemalle myös puhelimella tai tulla paikan päälle.

Sähköisen yhteydenoton linkki löytyy jokaisen terveysaseman omalta sivuilta
ja osoitteesta asiointi.hel.fi.

Palveluun tunnistaudutaan verkkopankkitunnuksella tai mobiilivarmenteella.

teksti Nina Björklund
kuvassa sähköisen asioinnin infokortti asiakkaille (KMG)