Suoraan sisältöön

Hammashoito ja suun terveys

Voit hakeutua Helsingin kaupungin suun terveydenhuollon asiakkaaksi puhelimella tai asioimalla hammashoitolan toimistossa. Jokaisella helsinkiläisellä on oikeus käyttää palveluja iästä tai tulotasosta riippumatta. Aika pitää varata aina etukäteen, myös päivystykseen.

Mies hammaslääkärissä hoidettavana. Kuva: Helsingin kaupungin aineistopankki / Ari Heinonen

Puhelin

Keskitetty ajanvaraus ma–to klo 7–18, pe klo 7–15 p. 09 310 51400

  • Palvelussa asioit suun terveyden ammattilaisen kanssa, jolta saat ohjeita ja suun terveyteen liittyviä neuvoja.
  • Numerosta saat varattua ajan hammashoitoon, myös päivystykseen.
  • Käytössä on takasinsoittojärjestelmä.
  • Päivystys arkisin päivällä Kalasataman hammashoitolassa, Työpajankatu 14 A, B-hissi, 2. krs ja Myllypuron hammashoitolassa Jauhokuja 4, 4. kerros.
  • Päivystys iltaisin ja viikonloppuisin on Haartmanin sairaalassa osoitteessa Haartmaninkatu 4, rakennus 12, puh. 09 471 71110. Soita ennen kuin tulet päivystykseen, jotta hoidon tarpeen kiireellisyys voidaan arvioida. Ajanvaraus on auki arkisin klo 14–21 ja viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 8–21.

Chat-palvelu

Hammashoidon uusi chat-palvelu neuvoo ja ohjaa helsinkiläisiä arkisin klo 10–14 suun terveyteen ja hammashoidon palveluihin liittyvissä asioissa osoitteessa  www.hel.fi/hammashoito.

Hammashoitolat

  •  Hammashoitoloita on reilut 30 kappaletta ympäri Helsinkiä. 
  • Hammashoitoloista saat kaikki perushammashoidon palvelut, tarkastuksesta proteettiseen hoitoon. 
  • Tarvittaessa asiakas lähetetään erikoishammashoitoon.
  • Vastaanottoajasta voidaan muistuttaa tekstiviestillä. Muistutusviesti lähetetään niille asiakkaille, jotka ovat ajanvarauksen yhteydessä antaneet matkapuhelinnumeronsa.
  • Hammashoidosta lähetetään lasku kotiin. Samaan laskuun kerätään koko kuukauden käynnit.
  • Jos et pääse varaamallesi vastaanottoajalle, peruutus on tehtävä edellisenä päivänä klo 12:een mennessä. Jos sairastut viikonloppuna, kun hammashoitola on kiinni, voit tehdä peruutuksen maanantaiaamuna klo 8–9. Peruuttamattomasta poisjäännistä peritään sakkomaksu. Peruutuksen voit tehdä soittamalla, käymällä hammashoitolassa tai sähköisen asioinnin kautta.
  • Ks.  Asiakasmaksut, asiakas maksaa keskimäärin 1/3 todellisista kustannuksista.

Sähköinen asiointi

Ota Maisa käyttöön!


Sosiaali- ja terveyspalvelut sähköisesti mukanasi

Maisa on uusi sähköisen asioinnin kanava Helsingin sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakkaille.

Tutustu Maisaan verkossa osoitteessa www.maisa.fi tai lataa maksuton Maisa-mobiilisovellus puhelimeesi iOS- tai Android-sovelluskaupasta.

Huom! Ammattilaiset vastaavat Maisan kautta lähettämääsi viestiin viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa.

Lue lisää Maisasta





14.04.2021 15:46