Ohjeita matkojen tilaamiseen

Ohjeita matkojen tilaamiseen:

  • Matka tulee tilata viimeistään 30 minuuttia ennen lähtöaikaa. Jos haluatte tilata matka perillä oloajan mukaan, matka tulee silloin tilata viimeistään kaksi (2) tuntia ennen lähtöaikaa.
  • Voitte tilata matkan toivomanne lähtöajan tai perillä oloajan mukaan.
  • Lähtöaika voi poiketa toivomastanne lähtöajasta ± 20 minuuttia. Invavarusteista ajoneuvoa tarvitsevilla asiakkailla poikkeama on ± 10 minuuttia.
  • Toivomanne perillä oloaika on ehdoton, josta kuljetus ei saa myöhästyä. Perille saapumisaika voidaan sopia 20 minuuttia aikaisemmaksi toivomastanne ajankohdasta. Invavarusteista ajoneuvoa tarvitsevien asiakkaiden kohdalla saapumisaika voidaan sopia 10 minuuttia aikaisemmaksi.
  • Toteutunut perille saapumisaika voi olla enintään 10 minuuttia etuajassa toivotusta saapumisajankohdasta.
  • Kaikki matkat pyritään yhdistelemään, mikäli asiakasprofiili sen sallii. Yhdistellystä matkasta menee yksi (1) matkaoikeus ja siitä peritään omavastuu.

Suunnitellessanne matkaa huomioikaa seuraavat asiat:

  • Voitte tilata meno- ja paluumatkan sekä useampia matkoja samalla kertaa.
  • Asiakasprofiiliinne on merkitty tieto teille sopivasta autosta. Kuljetukset hoidetaan sosiaali- ja terveystoimialan kilpailuttamien liikennöitsijöiden autoilla.
  • Kaikki matkat pyritään yhdistelemään, mikäli asiakasprofiilinne sen sallii.
  • Teillä on kuukautta kohden käytössänne kaksi (2) ns. pikamatkaa. Pikamatkan saatte 15 minuutin kuluessa tilauksesta. Myös pikamatkoja voidaan yhdistellä.
    • Inva-autoja ei ole mahdollista tilata pikatilauksella autojen rajallisen saatavuuden vuoksi. Inva-auto saapuu aikasintaan 30 minuutin kuluttua tilauksesta.
  • Teillä on oikeus yhteen maksuttomaan saattajaan tai avustajaan. Vaikka saattajallanne olisi kaupunkikortti, siitä ei veloiteta matkaa.
  • Teillä voi olla yksi seuralainen mukana ja alle 12-vuotiaat lapsenne. Seuralainen maksaa matkasta omavastuun mukaisen hinnan. Alle 7-vuotiaat saavat matkustaa ilmaiseksi.
  • Voitte tarkistaa jäljellä olevan matkaoikeusmäärän asiakaspalvelukeskuksen neuvonnasta, numerosta 09 231 23 001 tai matkaa varatessanne asiakaspalvelijalta.
  • Voitte muuttaa tai perua tilaamanne matkan. Muutos tai peruutus tulee tehdä puhelimitse tai tekstiviestillä viimeistään 20 minuuttia ennen sovittua lähtöaikaa. Jos peruutus tai muutos tehdään myöhemmin, kyseinen matka vähennetään matkaoikeuksistanne.

Kun matkustatte

  • Odottakaa kuljetustanne Matkapalvelun asiakaspalvelukeskuksen kanssa sopimassanne paikassa sovittuna ajankohtana. Auto odottaa teitä viisi (5) minuuttia sovitun lähtöajan jälkeen.
  • Antakaa kortti kuljettajalle. Kaupunkikortti on sekä henkilötodistus että maksuväline.
  • Yksi suunta on yksi matka. Kotoa märänpäähän on yksi matka ja paluu kotiin on toinen matka. Jos siirrytte välillä toiseen paikkaan, on sekin yksi matka.
  • Teillä on oikeus 10 minuutin pysähdykseen matkan varrella, poikkeuksena on käynti hautausmaalla, jossa auto odottaa enintään 20 minuuttia. Ylimääräisestä pysähdyksestä täytyy aina ilmoittaa etukäteen matkatilauksen yhteydessä.
  • Matkan omavastuuosuuden maksatte kuljettajalle. Maksuvälineenä käy käteisen rahan lisäksi pankki- tai luottokortti. Työhön tai opiskeluun liittyvien matkojen omavastuuosuudet maksetaan etukäteen kerran kuukaudessa pankkiin.


JAA
29.03.2019 14:25