Ohjeita matkojen tilaamiseen
Ohjeita matkojen tilaamiseen:
- Matka tulee tilata pääsääntöisesti 40 minuuttia ennen lähtöaikaa
- Voitte tilata matkan toivomanne lähtöajan tai perillä oloajan mukaan.
- Lähtöaika voi poiketa toivomastanne lähtöajasta ± 20 minuuttia. Invavarusteista ajoneuvoa tarvitsevilla asiakkailla poikkeama on ± 10 minuuttia.
- Toivomanne perillä oloaika on ehdoton, josta kuljetus ei saa myöhästyä. Perille saapumisaika voidaan sopia 20 minuuttia aikaisemmaksi toivomastanne ajankohdasta. Invavarusteista ajoneuvoa tarvitsevien asiakkaiden kohdalla saapumisaika voidaan sopia 10 minuuttia aikaisemmaksi.
- Toteutunut perille saapumisaika voi olla enintään 10 minuuttia etuajassa toivotusta saapumisajankohdasta.
- Kaikki matkat pyritään yhdistelemään, mikäli asiakasprofiili sen sallii. Yhdistellystä matkasta menee 1 matkaoikeus ja siitä peritään omavastuu.
Suunnitellessanne matkaa huomioikaa seuraavat asiat:
- Voitte tilata meno- ja paluumatkan sekä useampia matkoja samalla kertaa.
- Jos käytössänne on HSL:n matkakortti, voidaan Teille ehdottaa aikatauluunne ja reittiinne sopivaa palvelulinjaa.
- Asiakasprofiiliinne on merkitty tieto Teille sopivasta autosta. Kuljetukset hoidetaan sosiaali- ja terveysviraston kilpailuttamien liikennöitsijöiden autoilla.
- Kaikki matkat pyritään yhdistelemään, mikäli asiakkaan asiakasprofiili sen sallii.
- Teillä on kuukautta kohden käytössänne kaksi (2) ns. pikamatkaa. Pikamatkan saatte 15 minuutin kuluessa tilauksesta ja invataksin 45 minuutin kuluessa tilauksesta. Myös pikamatkoja voidaan yhdistellä, mikäli asiakkaan asiakasprofiili sen sallii.
- Teillä on oikeus yhteen maksuttomaan saattajaan. Vaikka saattajallanne olisi kaupunkikortti, siitä ei veloiteta matkaa.
- Muu seurassanne oleva aikuinen maksaa matkasta Helsingin alueella 2,90 euroa ja pääkaupunkiseudulla sekä Sipoossa 5,00 euroa. 7-16-vuotiaat maksavat matkasta Helsingin alueella 1,50 euroa ja pääkaupunkiseudulla ja Sipoossa 2,50 euroa. Alle 7-vuotiaat saavat matkustaa ilmaiseksi.
- Voitte tarkistaa jäljellä olevan matkaoikeusmäärän asiakaspalvelukeskuksen neuvonnasta, numerosta (09) 231 23 001 tai matkaa varatessanne asiakaspalvelijalta.
- Voitte muuttaa tai perua tilaamanne matkan. Muutos tai peruutus täytyy tehdä viimeistään 20 minuuttia ennen sovittua lähtöaikaa. Mikäli se tehdään myöhemmin, kyseinen matka vähennetään matkaoikeuksistanne.
Kun matkustatte
- Odottakaa matkapalvelun asiakaspalvelukeskuksen kanssa sopimassanne paikassa sovittuna ajankohtana.
- Antakaa kortti kuljettajalle. Kaupunkikortti on sekä henkilötodistus että maksuväline.
- Yksi suunta on yksi matka. Kotoa märänpäähän on yksi matka ja paluu kotiin on toinen matka. Jos siirrytte välillä toiseen paikkaan, on sekin yksi matka.
- Teillä on oikeus 10 minuutin pysähdykseen matkan varrella, poikkeuksena on käynti hautausmaalla, jossa auto odottaa enintään 20 minuuttia. Ylimääräisestä pysähdyksestä täytyy aina ilmoittaa etukäteen matkatilauksen yhteydessä.
- Matkan omavastuuosuuden maksatte kuljettajalle. Työhön tai opiskeluun liittyvien matkojen omavastuuosuudet maksetaan etukäteen kerran kuukaudessa pankkiin.
08.11.2017 12:15