Suoraan sisältöön

Tilaukset ja peruutukset

Helsingin Matkapalvelun asiakaspalvelukeskus on avoinna 24 h vuoden jokaisena päivänä.

Tilaukset

Voitte tilata matkan haluamallanne tavalla joko puhelimitse, sähköpostilla, tekstiviestillä tai tunnistavan chat-palvelun kautta. Peruutukset ja muutokset tulee tehdä viimeistään 20 minuuttia ennen aiottua lähtöaikaa.

Tilausnumeroon soittaminen maksaa asiakkaalle normaalin paikallis- tai matkapuhelinmaksun. Maksun suuruus selviää omalta puhelinoperaattorilta.
 

Kun tilaatte matkan, kertokaa

  • nimenne
  • lähtöosoite (tarkat tiedot noutopaikasta).
  • osoite, johon menette (tarkat tiedot osoitteesta)
  • toivottu lähtöaika tai ehdoton perille saapumisaika
  • matkustuspäivämäärä
  • matkustaako mukana saattaja ja/tai seuralainen tai alle 12-vuotiaat lapsenne
  • onko mukananne tai saattajallanne mukana liikkumisen apuvälineitä (pyörätuoli, rollaattori tai *sähkömopo)
  • jos liikutte pyörätuolilla, kertokaa onko inva-auto tarpeen juuri tällä matkalla ja juuri tähän osoitteeseen
  • onko matkalla mukana opas-, kuulo- tai avustajakoira tai muu eläin
  • tarvitsetteko kuljettajan antamaa avustamista tai saattamista
  • onko lähtö- ja kohdeosoitteessa portaita, jolloin tarvitaan *porraskiipijää tai avustavaa kuljettajaa
  • pysähdyttekö matkan varrella ja missä osoitteessa enintään 10 minuutiksi. Huom. Hautausmaakäynneillä pysähtymisoikeus on korkeintaan 20 minuuttia ja käynnistä veloitetaan kaksi matkaa.
  • onko kyseessä vapaa-ajan tai asiointimatka vai työ- tai opiskelumatka

Kun asiakaspalvelija on ottanut tilauksenne vastaan, hän vahvistaa teille lähtöajan. Auton tulo voidaan vahvistaa teille vielä noin viisi (5) minuuttia ennen sovittua lähtöaikaa automaattisena tekstiviestinä puhelimeen, jos olette antaneet siihen luvan.

Voitte tilata meno- ja paluumatkan sekä useampia matkoja samalla kertaa. Paluumatkaa varten on aina tilattava eri kuljetus. Vain hautausmaakäynnillä meno- ja paluumatkalla voi olla sama auto.

Jos olette tilanneet matkanne tekstiviestillä, kuljetus vahvistetaan tekstiviestillä. Sähköpostilla tilattaessa tilausvahvistus lähetetään samaan sähköpostiosoitteeseen, josta matka on tilattu.

Helsingin Matkapalvelu -matkat eivät ole tarkoitettu lääkärissä käynteihin tai kuntoutukseen liittyviin matkoihin (sairasvakuutuslaki 10§). Kyseiset matkat ovat siis KELA-korvausmatkoja. Lisää tietoa matkakorvauksista, omavastuusta ja maksukatosta löytyy tästä.

Huom! Palvelutalojen tekemille retkille ei voi käyttää Helsingin Matkapalvelun matkoja, vaan ne tulee tehdä palvelutalon omalla kustannuksella. Jos palvelutalosta tai toimintakeskuksesta lähtee useampi henkilö kuljetuspalvelulla johonkin tilaisuuteen, voimme toimittaa yhteen toimipaikkaan samanaikaisesti enintään kaksi autoa.

Lisäohjeita matkojen tilaamiseen tästä.

Muutokset ja peruutukset

Voitte muuttaa tai perua tilatun matkan puhelimitse tai tekstiviestillä numeroon 046 851 0973. Muutos tai peruutus täytyy tehdä viimeistään 20 minuuttia ennen sovittua lähtöaikaa, muutoin matka vähennetään jäljellä olevasta matkamäärästänne.



JAA
29.03.2019 14:16