Hoppa till innehållet

Sommarjobbare

Sommarjobbare som ska arbeta vid Helsingfors stad kan ansöka om tjänstebostad för den tid då de sommarjobbar. I valet av hyresgäster bland sommarjobbarna följs principerna för tjänstebostäder som stadsstyrelsen har bekräftat.

Bostäder ansöks från bostadslistan. Ange följande information i ansökan så tydligt som möjligt:

  • Arbetsuppgift och enhet där du ska jobba eller jobbar
  • Under punkten Anställningstyp, välj Sommarjobb
  • Ange i fältet Ytterligare information anställningens start- och slutdatum

Om ni är fler som ansöker om en bostad tillsammans kan ni skicka in en gemensam ansökan där ni ska ange namnen på alla medsökande, deras personbeteckningar och uppgifterna om deras arbetsplatser. En tjänstebostad kan endast ha en huvudsaklig hyresgäst och flera underhyresgäster.

Observera att hyresavtalet kan träda i kraft redan innan din anställning börjar, dock tidigast sex veckor innan anställningen börjar.


Ta kontakt

Tel. (09) 310 13031

Mån - Fre
kl. 9.00 - 11.00

E-post: tyosuhdeasunnot@hel.fi




06.04.2020 13:23