Suoraan sisältöön

Hakuohjeet

Täytä asuntohakemus huolellisesti, sillä kaikki asukasvalinnat tehdään asuntohakemusten tietojen perusteella. 

  • Valittuasi asunnot asuntolistalta, siirryt vahvan tunnistautumisen kautta kaupungin sähköiseen asiointipalveluun. Voit joko päivittää olemassa olevan hakemuksen tai tehdä uuden hakemuksen.
  • Työsuhdeasuntohakemuksia voi olla voimassa kerrallaan vain yksi. Hakemus on voimassa kolme (3) kuukautta. Kun lisäät kohteita hakemuksellesi tai päivität muuten hakemusta, on se voimassa jälleen kolme kuukautta (3 kk) eteenpäin.
  • Laitathan hakemukseen mahdollisimman selkeästi tiedon siitä, mihin työtehtävään ja toimipaikkaan olet tulossa töihin tai missä jo työskentelet sekä ammattinimikkeesi.
  • Lisätiedot-kentässä voit kertoa tarkemmin asunnontarpeestasi.
  • Varaudu todistamaan työsuhteesi voimassaolo mahdollisen asuntotarjouksen yhteydessä ottamalla asuntonäytölle mukaan työsopimus tai muu vastaava todistus työsuhteesta.
  • Työsuhdeasuntojen välityksessä etusijalle asetetaan pääkaupunkiseudun ulkopuolelta Helsinkiin työn vuoksi muuttavat hakijat.
  • Suosittelemme hakemaan useampaa työsuhdeasuntoa kerrallaan.
  • Kunkin toimialan työntekijä voi hakea vain oman toimialansa asuntoja.

Asuntoetu verotuksessa

Otathan huomioon, että asuessasi kaupungin työsuhdeasunnossa, mahdollinen asuntoetu näkyy palkkalaskelmassa ja se lasketaan palkan kanssa tuloksi. Mahdollisen asuntoedun vaikutuksen ennakonpidätysprosenttiisi voit tarkistaa verohallinnon nettisivuilla.

Voit hakea myös muita kaupungin vuokra-asuntoja

Suosittelemme vuokra-asuntoa vailla olevia kaupungin työntekijöitä täyttämään hakemukset myös  ARA-vuokra-asuntoihin ja kaupungin omistamiin vapaarahoitteisiin vuokra-asuntoihin.


Ota yhteyttä

puh. (09) 310 13031

Ma - pe
klo 9.00 - 11.00

sähköposti:
tyosuhdeasunnot@hel.fi




JAA
09.07.2019 15:33