Suoraan sisältöön

Hakuohjeet

1. Jätä hakemus

Täytä asuntohakemus huolellisesti, sillä kaikki asukasvalinnat tehdään asuntohakemusten tietojen perusteella. Tarjoamme asuntoa vain hakemuksessa valittujen hakukriteerien mukaisesti (esim. vuokra, alue tai parveke).

Hakemuksesi on voimassa kolme (3) kuukautta ja tiedot tallennetaan hakijarekisteriin.

Huomioithan, että jokaisella hakijalla voi olla vain yksi asuntohakemus voimassa kerrallaan. Jos täytät uuden hakemuksen, edellinen hakemuksesi peruuntuu.

Jos tietosi muuttuvat, muista päivittää hakemuksesi (ohjeet alempana tällä sivulla Oman hakemuksen muokkaaminen -kohdassa).

2. Hakemuksen käsittely

Hakujärjestelmämme määrittelee hakemuksesi kiireellisyysluokan automaattisesti. Jos varallisuutesi ei ylitä annettuja varallisuusrajoja, otetaan hakemuksesi huomioon asukasvalinnassa. Ennen kuin voimme tarjota hakemustasi vastaavaa asuntoa, tarkistamme luotto- ja väestörekisteritietosi.

3.  Asukkaan valinta

Kun asunto vapautuu, järjestelmämme poimii hakemukset, joiden hakukriteerit vastaavat asunnon sijaintia, kokoa, vuokraa ja varustetasoa. Lisäksi valintaan vaikuttaa hakemuksen kiireellisyys.

4. Asunnon tarjoaminen

Jos tulet valituksi, saat sähköpostiisi alustavan tarjouksen asunnosta. Lisäksi tarjouksen saapumisesta ilmoitetaan tekstiviestillä. Tarjous sisältää ohjeet liitteiden toimittamista varten.

5. Liitteiden toimittaminen

Pyydetyt liitteet tulee toimittaa Stadin asunnoille kolmen (3) arkipäivän sisällä tarjouksen saamisesta joko sähköpostitse tai henkilökohtaisesti asiakaspalveluun. Kun liitteet on tarkistettu, saat vahvistetun asuntotarjouksen sekä ohjeet jatkotoimenpiteitä varten.

6. Asunnon näyttö ja vuokrasopimuksen allekirjoittaminen

Vahvistetun asuntotarjouksen mukana saat alueyhtiösi yhteystiedot, jotta voit sopia asunnon näytöstä ja vuokrasopimuksen allekirjoittamisesta. Sinulla on kolme (3) arkipäivää aikaa tutustua asuntoon ja päättää asunnon vastaanottamisesta.

Oman hakemuksen muokkaaminen

Tilanteesi ja toiveesi voivat muuttua asuntohakemuksen jättämisen jälkeen. Voit muokata itse hakemustasi sähköisen asioinnin kautta asiointikansiossa, johon hakemus on tallentunut. Pääset kirjautumaan asiointiin mm. tämän sivun kautta klikkaamalla yläpalkista Kirjaudu asiointiin -linkkiä. Asuntoneuvojamme eivät voi muokata sähköisen asioinnin kautta jätettyä hakemusta. Muokkaamisen jälkeen hakemuksesi on voimassa jälleen kolme kuukautta (3 kk).

Muokattu hakemus korvaa aina vanhan hakemuksen ja jokaisella hakijalla voi olla vain yksi asuntohakemus voimassa kerrallaan. Jos kanssahakija tekee oman hakemuksen, hakijoiden yhteinen hakemus peruuntuu.

Oman hakemuksen peruminen

Voit perua hakemuksesi sähköisessä asioinnissa asiointikansion kautta. Peruminen tulee voimaan välittömästi.

Oletko jättänyt asuntohakemuksen ilman vahvaa tunnistautumista?

Jos olet jättänyt asuntohakemuksen ilman vahvaa tunnistautumista, voivat hakemusta muokata vain asuntoneuvojamme. Hakemuksen tiedoista voidaan muokata vain haettavaa huoneistoa ja aluevalintaa koskevia tietoja. Voit ilmoittaa muuttuneet tiedot meille joko puhelimitse, sähköpostitse tai käymällä asiakaspalvelussamme.

Jos ilman pankkitunnuksia jätetyn asuntohakemuksen henkilötiedot ovat muuttuneet, tulee jättää uusi hakemus. Sillä, kuinka kauan hakemus on ollut järjestelmässämme, ei ole merkitystä asuntotarjousten saamisen kannalta.




JAA
20.02.2020 11:34