Hoppa till innehållet

Ansök om och kontrollera ett ordningsnummer

Du kan ansöka om ett ordningsnummer på tre olika sätt: i e-tjänsterna, med ett webbformulär eller med en utskrivbar ansökan. På ansökningsblanketten som finns i e-tjänsterna och i webbformuläret kan du även kontrollera dina giltiga ordningsnummer.

Du får besked om ditt nya ordningsnummer till ärendemappen i e-tjänsterna, via e-post eller per post. Du får ditt ordningsnummer den vardag som följer på dagen då ansökan lämnades in.

De nuvarande ordningsnumren är i kraft till och med den 31 december 2023 på grund av den nya bostadsrättslagen.

Ansök om ett ordningsnummer eller kontrollera ditt giltiga ordningsnummer:

E-tjänster Du behöver webbankkoder för att använda tjänsterna. Du får ett meddelande om ordningsnumret i ärendemappen, där informationen lagras även om du skulle använda numret.

Du hittar ditt giltiga ordningsnummer in din ansökan om ordningsnummer för bostadsrätt på sidan 1. Se även anvisningen om visning av ordningsnummer (pdf) (på finska).
Webbformulär

Du behöver inga webbankkoder. Ordningsnumret skickas till den e-postadress som du har angett på formuläret.

För att se dina giltiga ordningsnummer ska du ange din personbeteckning och klicka på ”Kontrollera personbeteckning”.
Utskrivbar ansökan (pdf)

Du kan också ansöka om ett ordningsnummer genom att skriva ut ansökningsformuläret och skicka det till den adress som anges på formuläret.

 

 



18.05.2022 15:41