Suoraan sisältöön

Henkilöstökassa

Henkilöstökassan palvelupisteet

  • Toinen linja 4 A, (Kallion virastotalo), 00530 Helsinki, avoinna: ma-pe 9–15.30

    Koronaviruksen vaikutukset henkilöstökassan asiakaspalveluun:

    Kallion virastotalon päärakennuksessa tapahtuvaa asiointia ja oleilua rajoitetaan hallituksen tekemien linjausten mukaisesti.

    Henkilöstökassan asiakaspalvelu ja Kallion virastotalon yleisökassa ovat kuitenkin toistaiseksi avoinna välttämättömiä asiointitarpeita varten arkisin klo 9.00-15.30. Virastotalon aulapalveluiden henkilökunta mahdollistaa asiakkaidemme sisäänpääsyn kassatiloihin.

    Pyydämme huomioimaan muut asiakkaat ja virastotalon henkilökunnan, joten ethän asioi meillä, jos tunnet olosi sairaaksi. Asioidessasi, muistathan säilyttää terveysviranomaisten suositteleman etäisyyden muihin tiloissa oleviin henkilöihin.

    Henkilökohtaisen käynnin sijaan voit asioida kanssamme puhelimitse ja sähköpostilla.

    Mikäli haluat siirtää rahaa henkilöstökassatililtäsi pankkiin, voit lähettää meille kirjallisesti tarvittavat tiedot:

    Maksun saaja, saajan pankkitili, maksettava summa, eräpäivä. Ilmoitathan lisäksi nimesi ja henkilöstökassan jäsennumerosi. Lopuksi tarvitaan vielä allekirjoituksesi.

    Allekirjoitetun tilisiirtopyynnön voi lähettää sähköpostiin skannattuna kanslia.henkilostokassa@hel.fi tai postitse (Helsingin kaupungin henkilöstökassa, PL 26, 00099 HELSINGIN KAUPUNKI).

Puhelinpalvelu ma–pe 8.15–16

  • Maksupalvelu ja tiliasiat
    Puhelin +358 9310 36260
  • Asuntolainat ja kulutusluotot
    Puhelin: +358 9310 36080

Helsingin kaupungin työntekijöiden pankki

Henkilöstökassa hoitaa Helsingin kaupungin henkilöstön talletuksia ja maksupalvelua sekä myöntää lainoja jäsenilleen. Henkilöstökassan jäseneksi voi liittyä jokainen Helsingin kaupungin palveluksessa pysyväisluonteisessa virka- tai työsuhteessa oleva. Kassan jäsenmäärä on noin 17 000.

Inka-verkkopalvelu

Inka-verkkopalvelu löytyy ainoastaan Helsingin kaupungin intranetistä. Intrassa henkilöstökassan jäsenet voivat maksaa tililtä laskuja, siirtää rahaa omalle pankkitilille, tulostaa tiliotteen sekä katsella omien laina- ja määräaikaistilien tietoja.

Henkilöstökassatoimikunta valvoo

Toimintaa valvoo ja kehittää kaupunginhallituksen toimikaudekseen valitsema henkilöstökassatoimikunta, jossa on viisi jäsentä ja heillä henkilökohtaiset varajäsenet. Kaksi jäsenistä varajäsenineen valitaan kaupungin järjestöneuvottelukunnan ehdottamista henkilöistä. Toimikunnan puheenjohtajana toimii rahoitusjohtaja Tuula Saxholm.

Toiminta alkoi jo 1934

Henkilöstökassan toiminta alkoi vuonna 1934, kun Helsingin kaupunginvaltuusto päätti 24. päivänä tammikuuta perustaa huoltotoimiston huolehtimaan kaupungin työntekijöiden veroista ja vakuutusmaksuista.