Suoraan sisältöön

Henkilöstökassa

Henkilöstökassan palvelupisteet

Toinen linja 4 A, (Kallion virastotalo), 00530 Helsinki, avoinna: ma-pe 9–15.30.

Kunta-alalla 3.5.2022 mahdollisesti alkavan lakon vaikutukset henkilöstökassan palveluihin

JHL, Jyty ja Juko ovat antaneet lakkoilmoituksen, jonka mukaisesti laaja lakko alkaisi 3.5. ja kestäisi seitsemän vuorokauden ajan. Toteutuessaan lakko tulee mahdollisesti sulkemaan henkilöstökassan palveluja, ja voi käytännössä johtaa rahaliikenteen keskeytymiseen lakon ajaksi.

Lakon mahdollisesti alkaessa henkilöstökassan konttoripalveluja on aikavälillä 3.-9.5. tällä tietoa edellytyksiä järjestää vain minimitasolla. Puhelinpalvelun, lainapalvelun ja tilipalvelun hoitaminen (mm. kirjalliset maksutoimeksiannot jäsentileiltä sekä tulojen kirjaaminen jäsentileille) olennaisin osin keskeytyvät. Myös Taloushallintopalvelun järjestämä kassapalvelu Kallion virastotalossa on mahdollisen lakon piirissä.

Henkilöstökassan sähköinen palvelu, ts. itsepalvelu pyritään pitämään mahdollisuuksien mukaan avoinna ja henkilöstökassajärjestelmässä jäsenten maksuista muodostuvia maksuaineistoja välittämään pankkiin myös em. aikana, mutta maksujen välittämisessäkin tulisi tällä tietoa olemaan viipeitä.

Jos olet henkilöstökassan jäsen ja sinulla on tarve siirtää rahaa henkilöstökassasta omalle pankkitilillesi, tulee tämä tehdä henkilöstökassan verkkopalvelussa viimeistään 2.5. kello 13 mennessä. Voit myös muuttaa kirjaamiesi laskujen eräpäivää verkkopalvelussamme, viimeistään 2.5. klo 13 tai pyytää muutosta henkilöstökassasta 29.4. mennessä. Mahdollisen lakon aikana muutoksia ei pysty toteuttamaan.


Puhelinpalvelu ma–pe 8.15–16

  • Maksupalvelu ja tiliasiat
    Puhelin +358 9310 36260
  • Asuntolainat ja kulutusluotot
    Puhelin: +358 9310 36080

Helsingin kaupungin työntekijöiden pankki

Henkilöstökassa hoitaa Helsingin kaupungin henkilöstön talletuksia ja maksupalvelua sekä myöntää lainoja jäsenilleen. Henkilöstökassan jäseneksi voi liittyä jokainen Helsingin kaupungin palveluksessa pysyväisluonteisessa virka- tai työsuhteessa oleva. Kassan jäsenmäärä on noin 17 000.

Verkkopalvelu uudistui

Inka-verkkopalvelu on poistunut käytöstä 31.12.2021. Uusi verkkopalvelu toimii osoitteessa hel.depositor.fi. Uudessa verkkopalvelussa henkilöstökassan jäsenet voivat maksaa tililtä laskuja, siirtää rahaa omalle pankkitilille, tulostaa tiliotteen sekä katsella omien laina- ja määräaikaistilien tietoja. Lue tästä uuden verkkopalvelun käyttöohjeet.

Henkilöstökassatoimikunta valvoo

Toimintaa valvoo ja kehittää kaupunginhallituksen toimikaudekseen valitsema henkilöstökassatoimikunta, jossa on viisi jäsentä ja heillä henkilökohtaiset varajäsenet. Kaksi jäsenistä varajäsenineen valitaan kaupungin järjestöneuvottelukunnan ehdottamista henkilöistä. Toimikunnan puheenjohtajana toimii rahoitusjohtaja Tuula Saxholm.

Toiminta alkoi jo 1934

Henkilöstökassan toiminta alkoi vuonna 1934, kun Helsingin kaupunginvaltuusto päätti 24. päivänä tammikuuta perustaa huoltotoimiston huolehtimaan kaupungin työntekijöiden veroista ja vakuutusmaksuista.