Suoraan sisältöön

Vastuullinen HKL



Kun matkustat metrolla ja raitiovaunulla tai ajat kaupunkipyörällä, voit liikkua hyvillä mielin tietäen, että ympäristö kiittää.

Matkustajien turvallisuutta haluamme vahvistaa kehittämällä mm. metroasemien viihtyisyyttä. Teemme lisäksi  jatkuvasti työtä turvallisuuden edistämiseksi viranomaisten, sidosryhmien ja muiden toimijoiden kanssa.

Huolehdimme, että voit matkustaa mahdollisimman esteettömästi ja vaivattomasti niin metrossa ja raitiovaunussa kuin asemilla ja pysäkeilläkin.
 
Haluamme pitää asiakkaamme tyytyväisinä. Asiakaskokemuksen laatua mittaamme asiakastyytyväisyyskyselyillä ja asiakaspalautteen avulla. Työpaikkana tavoitteenamme on olla vastuullinen ja haluttu.

Kaiken kaikkiaan HKL ajaa yhteiskunnan kokonaisetua ja tuottaa kustannustehokkaita palveluja, joiden avulla omistajille ja tilaajille tuotetaan mittavia hyötyjä ja kaupunkilaiset saavat vastinetta verorahoilleen.



Vaalimme vastuullisuuttamme kehittämällä jatkuvasti ja systemaattisesti toimintaamme. Tuotamme laadukkaita ja kustannustehokkaita palveluita, jotka vastaavat sekä omistajan että tilaaja- ja matkustaja-asiakkaidemme tarpeisiin ja odotuksiin.

Kehitämme toimintaamme jatkuvasti tulosten, asiakaskokemuksen, aloitteiden sekä sisäisten ja ulkoisten auditointien perusteella.

Toimintamme perustuu vuonna 2015 sertifioituun ISO 9001 ja 14001 sekä OHSAS 18001 -standardien mukaiseen laatu-, ympäristö-, työterveys- ja työturvallisuusjärjestelmään. Toimintajärjestelmä määrittelee tapamme toimia liikennepalvelujen tuottajana. Se sisältää toimintapolitiikan, toimintakäsikirjan, prosessikuvaukset, mittaamisen sekä toimintaohjeet ja muut dokumentit.


Lue lisää vastuullisuudestamme vuoden 2018 vuosikertomuksesta.

JAA