Suoraan sisältöön

Graafinen ohjeisto

HKL:N ILME

HKL ilme uudistui organisaatiomuutoksen yhteydessä vuoden 2016 alussa. Muutoksen taustalla on halu pysyä mukana metro- ja raitioliikenteen voimakkaassa kasvussa ja laajenemisessa seuraavien vuosikymmenten aikana. Uudistuksella HKL haluaa viestiä huippuosaamisesta niin liikennetuotannossa, kunnossapito-palveluissa kuin kehittämis- ja investointihankkeissa.

Ilme näkyy verkkosivuilla ja metroasemien mainospaikoilla sekä n kaikissa HKL:n materiaaleissa mukaan lukien liikennevälineet. Uudistuksen myötä HKL sai uuden typografian ja logo raikkaamman ilmeen. HKL:n logon tutuksi tulleesta nuolikuviosta ei luovuttu, mutta sitä käytetään jatkossa ilman taustavärejä. HKL:n nuolikuvioinen logo on ollut käytössä  jo vuodesta 1974, ja viimeksi sitä on uudistettu 1990-luvun lopulla. Uudesta tunnuksesta käytetään pääsääntöisesti sinistä versiosta, mutta tarvittaessa sitä voidaan käyttää myös keltaisena, vihreänä ja punaoranssina.

Uudistuksen yhteydessä HKL:n lupaukseksi kiteytyi "Kaupungin paras liike."

Graafinen ohjeisto

HKL:n logo:

sininen

oranssi

vihreä

keltainen

valkoinen


JAA