Suoraan sisältöön

Meddelanden om händelser

Meddelanden från ärendemappen

Du får ett meddelande i din e-post och/eller textmeddelande om alla nya händelser i ärendemappen. Meddelanden skickas till kunden då ett nytt meddelande eller en ny händelse som gäller en ansökning eller en tjänst har mottagits i ärendemappen. Händelser kan vara t.ex. ändringar i status på en ansökan.

E-tjänsterna skickar meddelanden varje heltimme kl. 9–20. Om det till exempel har kommit ett meddelande som gäller en ansökan kl. 11:30, får kunden ett meddelande om det per e-post kl. 12:00.

På sidan Min profil kan du senare ändra de uppgifter som du gav i samband med registreringen. Du kan lägga ditt mobiltelefonnummer till din profil, välja aviseringssätt (e-post och/eller textmeddelande) och meddelandets språk (finska, svenska eller engelska).

E-postadressen eller telefonnumret som har uppgetts på sidan Min profil tas inte automatiskt i bruk på andra elektroniska tjänster, utan e-postadressen eller numret måste skrivas in på nytt om den efterfrågas på blanketten. Du kan alltså använda olika e-postadresser och telefonnummer i olika elektroniska tjänster om du så vill.

Hälsovårdens meddelanden

Hälsovårdens elektroniska meddelanden, tidsbeställningsuppgifter och andra tjänster sparas inte i ärendemappen på grund av dataskydd. Inga puffar om hälsovårdens elektroniska meddelanden skickas till e-posten. Hälsovårdens meddelanden följs vanligen av en puff per textmeddelande som skickas till kunden.

Gå till hälsovårdens meddelanden: 
https://asiointi.hel.fi/wps/myportal/sahkas/viestinta



DELA
06.12.2019 06:38