Suoraan sisältöön

Patientombudsman

Patientombudsmannen vid Helsingfors social- och hälsovårdsverk 

1) ger råd i frågor som gäller Helsingfors social- och hälsovårdsverks verksamhet

2) ger råd och handledning i frågor som gäller tillämpning av patientlagen

3) ger råd och vid behov hjälper till med att göra en anmärkning, hantera patientskadefrågor och skadeståndsfrågor.

Patientombudsmannen fattar inte beslut och tar inte ställning till den medicinska vården.

Förutsättningar för användning:

Tjänsten är avsedd för helsingforsbor.

Telefonrådgivning må, on, to kl. 9 - 11.30 och ti 12 - 14.30, tfn 09 3104 3355.

Tillgängliga språk:

finska, svenska

Läs mer:

För tjänsten svarar:

Social- och hälsovårdssektorn


Suomeksi » | På svenska | In English »

DELA