Suomi | Svenska | English
Selkokieli | Lättläst språk
Viittomakieli | Teckenspråk
Suomi | Svenska | English | Pусский | Deutsch | 日本語
Suomi | Svenska | English | Eesti keel | Français | Pусский | Soomaali | Türkçe | Español | بالعربية | 中文 | فارسی
Räddningsorganisationer kan söka understöd för sin verksamhet, som gäller förebyggandet av olyckor, räddningstjänster eller befolkningsskydd.
Allmänna understöd kan sökas av registrerade organisationer vars verksamhet riktar sig till helsingforsare och som varit verksamma i minst ett år. Verksamheten ska hänföra sig till förebyggande av olyckor, till räddningsverksamhet eller till befolkningsskydd.
Ansökningar om budgetunderstöd ska lämnas in före utgången av april föregående år. Det exakta datumet framgår av stadens årliga gemensamma kungörelse.
1. Sökanden informeras om beslutet per post.
2. Det beviljade understödet betalas in på sammanslutningens bankkonto.
3. En utredning om hur understödet använts ska ges i samband med följande års ansökan. Om något understöd inte söks följande år ska en utredning ändå lämnas in. Utredningen kan då ges med egenskapen för meddelanden.
Understödet får användas enbart för det beviljade ändamålet och får inte vidareutdelas.
Kräver identifiering
Sparas i ärendemappen
Att använda tjänsten kräver autentisering antigen med personliga bankkoder eller med mobil id.
Tjänsten tillgänglig dygnet runt varje dag
Avustushakemuksen tekeminen
Då sökanden fyllt i understödsansökan kan den sparas som utkast i ärendemappen eller skickas för behandling till systemet för behandling av understöd. Behandlingen kan följas i ärendemappen under Händelser.
Uppgifterna i ansökan kan ändras så länge statusen är Mottagen. Då ärendet har statusen Behandling kan ändringar inte längre göras. En uppdaterad ansökan ersätter en tidigare skickad ansökan. Bilagor kan skickas med hjälp av meddelandeegenskapen inom den utsatta tiden. Under Händelser finns kontaktuppgifter till handläggaren.
finska, svenska, engelska
Suomeksi » | På svenska | In English »