Suoraan sisältöön

Tandvård

Aktuellt

Fakturor för tandvård har försenats
– faktureringen har kommit igång i november

Vi har haft tekniska problem med faktureringen i tandvårdens datasystem sedan sommaren. Därför har vi inte kunnat skicka ut fakturor till klienterna för besök mellan juli och oktober 2018. Problemen har nu åtgärdats och faktureringen kommer igång stegvis. En del fakturor har fördröjts sedan början av februari, men de flesta sedan början av juli 2018. Den faktura som du får i november eller december 2018 kan därför omfatta avgifter för flera besök.

Betalningstiden är två veckor, men den kan förlängas på begäran.

Om du har frågor om faktureringen kan du kontakta faktureringens kundtjänst på tfn 09 310 25300 (vardagar kl. 9–15) eller per e-post på talpa.asiakaspalvelu@hel.fi.

Vanliga frågor om tandvårdens fakturering


Tidsbeställning för ickebrådskande tandvård


Munhälsovårdens tidsbeställning är öppen må-to kl.
7‒18 och fr kl. 7‒15, tfn 09 3105 1400. Munhälsovården har återuppringningstjänst.

I tandvården får patienterna vård i prioritetsordning enligt hur brådskande vård de behöver. Mottagningstid beställs genom att ringa till numret ovan. Under samtalet bedöms hur akut vårdbehovet är.

Obs! Återuppringningstjänsten för icke-brådskande samtal är stängd tisdag 22.1 kl. 10-15.


Vid akut tandvärk och olyckor se tandläkarjouren.

Kundernas belåtenhet på tandklinikernas service



DELA
07.01.2019 09:18