Suomi | Svenska | English
Selkokieli | Lättläst språk
Viittomakieli | Teckenspråk
Suomi | Svenska | English | Pусский | Deutsch | 日本語
Suomi | Svenska | English | Eesti keel | Français | Pусский | Soomaali | Türkçe | Español | بالعربية | 中文 | فارسی
I enkäten samlas in invånarnas erfarenheter av hur det är att söka information eller hjälp från socialtjänsten för vuxna. Läs mer och besvara enkäten.
Stadens boenderådgivare hjälper i olika problem som gäller boendet. Rådgivaren kan hänvisa klienten till olika tjänster för att lösa boendeproblemen. Boka tid till rådgivaren i ditt eget område.
Det lönar sig att kontakta en boenderådgivare i god tid. Rådgivaren går igenom din situation i sin helhet och kan med ditt tillstånd kontakta t.ex. FPA eller socialbyrån. Strävan är att din situation förbättras och boendet kan fortsätta normalt. Boenderådgivaren har tystnadsplikt.
Om du vill, kan du boka tid till rådgivaren i ditt eget område. Du kan kontakta oss via telefon eller e-post. Kontrollera kontaktuppgifterna för att ta reda på om det finns en boenderådgivare i ditt område. E-postadresserna följer standardformuläret, förnamn.efternamn (at) hel.fi, undantagen listas nedan.
I brådskande frågor kan du också kontakta din egen bostadsfastighet eller socialservicen.
Boenderådgivare i Helsingin kaupungin asunnot Oy:s fastigheter betjänar endast dem som bor i fastigheterna.