Suoraan sisältöön

Sähköinen yhteydenotto terveysasemalle (Töölö, Vallila ja Vuosaari)

Töölön, Vallilan ja Vuosaaren terveysaseman asiakkaana voit nyt itsellesi sopivaan aikaan kertoa sähköisesti, mihin tarvitset apua. Vastaamme viestiisi arkisin klo 8–16 (Töölö ja Vallila) ja klo 7–19 (Vuosaari) mahdollisimman nopeasti ja viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Saat tekstiviestin, kun olemme vastanneet sinulle. Jos emme vastaa sinulle lupaamassamme ajassa, niin ota yhteyttä terveysasemaasi puhelimitse.

Katso ohjeet yhteydenottoon (pdf)

Jos sinulla on jo yhteyshenkilö, voit sähköisesti viestiä avuntarpeesi suoraan hänelle käyttäen Terveydenhuollon viestipalvelun 
Uusi kysymys -toimintoa.

Katso ohjeet kysymyksen lähettämiseen (pdf)

Lähetä kysymys yhteyshenkilöllesi
 

Terveyskeskuspäivystys

Terveyskeskuspäivystys

Vakavissa ja henkeä uhkaavissa sairaus- ja onnettomuustapauksissa saa apua ympäri vuorokauden numerosta 112.
 

Jos et ole aiemmin käyttänyt terveysaseman sähköistä palvelua, toimi näin:

  1. Tunnistaudu palveluun verkkopankkitunnuksin tai mobiilivarmenteella. 
  2. Kun kirjaudut ensimmäistä kertaa Helsingin asiointipalveluun, sinua pyydetään rekisteröitymään ja ilmoittamaan sähköpostisi tai matkapuhelinnumerosi. Merkitse kohtaan "Ilmoitukset" ilmoituksen lähetystavaksi sekä sähköposti että tekstiviesti.
  3. Täytä sähköisen asioinnin suostumus. Merkitse kohta "Minulle voi lähettää tekstiviestejä (voi sisältää myös potilastietoja)", jotta voit saada tekstiviesti-ilmoituksen meiltä saapuneesta viestistä.
  4. Valitse avautuvalta näkymältä "Yhteydenotto Töölön, Vallilan tai Vuosaaren terveysasemalle" ja täytä se.

Kirjaudu palveluun (linkki aukeaa uuteen ikkunaan)

Jos olet jo aiemmin käyttänyt terveysaseman sähköistä palvelua, toimi näin:

  1. Tunnistaudu palveluun verkkopankkitunnuksin tai mobiilivarmenteella.
  2. Jos sinulla ei vielä ole yhteyshenkilöä täytä yhteydenottolomake.
  3. Jos sinulla on yhteyshenkilö, valitse Terveydenhuollon viestipalvelu ja Uusi kysymys -painike ja lähetä viesti yhteyshenkilöllesi.

Kirjaudu palveluun (linkki aukeaa uuteen ikkunaan)


Lapsen, puolison tai muun omaisen puolesta asiointi

Jotta voit asioida toisen puolesta sähköisesti, sinun tulee täyttää sähköisen asioinnin sopimus/suostumus. Tarvitset myös valtakirjan, jos omainen, jonka puolesta asioit, on yli 18-vuotias. Lomakkeet voit tulostaa alla olevista linkeistä. Tuo allekirjoitetut lomakkeet terveysasemallesi.

  • Sähköisen asioinnin käytön sopimus/suostumus:
    doc | pdf
  • Valtakirja puolesta asiointiin:
    doc | pdf
  • Avtal/samtycke om användning av elektronisk ärendehantering:
    doc | pdf
  • Fullmakt för uträttande av ärenden åt en annan person:
    doc | pdf


05.12.2019 22:44