Suoraan sisältöön

Ajanvaraus

Käytä kasvomaskia sosiaali- ja terveyspalveluissa

Suosittelemme yli 12-vuotiaita käyttämään kasvomaskia kaikissa sosiaali- ja terveyspalvelujen toimipisteissä.

Lue lisää maskisuosituksesta Helsingin koronavirussivustolta.


Hammashoidon palvelut huhti-toukokuussa 2021

Kiireellisen hoidon ajanvaraus (ensiapu- ja peruutuspuhelut) toimii numerossa 09 310 51400 klo 7–14.

Sähköinen ajanvaraus ja chat kiinni ti 13.4. – pe 7.5.

Hammashoidon asiakkaita palvellaan  puhelimitse, p. 09 310 51400 (ma–to klo 7–18, pe klo 7–15). 

Kiireetöntä puhelinpalvelua supistetaan ti 13.4. – ke 14.4. ja ma 19.4. – ke 21.4.

Sähköinen asiointi uudistuu  la 24.4. alkaen

Sähköisessä asioinnissa siirrytään käyttämään Maisa-järjestelmää lauantaista 24.4. alkaen.

Maisa on osoitteessa www.maisa.fi.

Kirjaudu Maisaan jo nyt. Päivittämällä yhteystietosi sekä luvat sähköiseen asiointiin ja tekstiviestin lähettämiseen ennakkoon, nopeutat asiointiasi. Saat käynnistäsi Maisassa muistutusviestin.

Hammashoidon vanha asiointipalvelu sulkeutuu 13.4. klo 16.

Kiireettömiä vastaanottoaikoja on tavallista vähemmän  ma 26.4. – pe 21.5.

Helsingissä otetaan käyttöön Apotti- asiakas- ja potilastietojärjestelmä 24.4. Tämän vuoksi kiireettömiä vastaanottoaikoja on tilapäisesti tavallista vähemmän.


Muutokset johtuvat Apotti- asiakas- ja potilastietojärjestelmän käyttöönotosta Helsingin sosiaali- ja terveyspalveluissa 24.4.


Hammashoidon sähköinen asiointi siirtyy Maisaan

Helsinki ottaa 24.4. käyttöön uuden asiakas- ja potilastietojärjestelmän Apotin sekä asiakkaiden uuden sähköisen asioinnin kanavan Maisa-portaalin.

Hammashoidon sähköisessä asiointipalvelussa nyt toimivat palvelut siirtyvät Maisaan. Palvelut hammashoidon asiointipalvelussa suljetaan jo ennen Maisan käyttöönottoa 13.4. klo 16.

Lue lisää sähköisen asioinnin muutoksista tästä linkistä.


Huom! Hammashoidon chat on suljettu 13.4.–7.5.2021.


Hammashoito koronavirusaikana

Myös koronavirusaikana Helsingin hammashoitoon on turvallista tulla. Suun terveyden palveluissa turvataan tällä hetkellä kiireellinen ja välttämätön hammashoito.

Lue lisää Helsingin hammashoidon palveluista koronavirusaikana.


Kiireellisen hoidon ajanvaraus

Kiireelliset särky- ja tapaturmatapaukset hoidetaan hammaspäivystyksessä.

Päivystysajanvaraus arkisin 

  • Ma–pe klo 7–14, puh. 09 310 51400. Numerosta varataan aika sekä lasten ja nuorten että aikuisten hammashoidon päivystykseen.

Lasten ja nuorten hammashoidon päivystys arkisin päivällä on oman asuinalueen hammashoitolassa.

Aikuisten hammashoidon keskitetty päivystys arkisin päivällä on pääsääntöisesti klo 8–15

  • Kalasataman hammashoitolassa, Työpajankatu 14 A, B-hissi, 2. krs
  • Myllypuron hammashoitolassa Jauhokuja 4, 4. kerros

Suun terveydenhuollon ajanvaraus voi tarjota aikuispotilaalle tutkimus- tai hoitoaikaa ostopalveluvastaanotolle, mikäli potilaalla arvioidaan olevan kiireellistä tai välttämätöntä hoidontarvetta. Ostopalveluvastaanotolla ei hoideta koronataudin riskiryhmiin kuuluvia potilaita.

Päivystysajanvaraus iltaisin, viikonloppuisin ja arkipyhinä

  • Ma–pe klo 14–21 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 8–21,
    puh. 09 471 71110.

Ilta-, viikonloppu- ja arkipyhäpäivystys on HUSin vastuulla.
Päivystys sijaitsee Haartmanin sairaalassa, Haartmaninkatu 4, rakennus 12.

Soita ennen kuin tulet päivystykseen, jotta hoidon tarpeen kiireellisyys voidaan arvioida.


HUS Suusairauksien opetus- ja hoitoyksikön potilaan ajanvaraus

Opetuspotilaaksi pääsee Helsingin kaupungin hammashoidon antamalla lähetteellä. Lähetteen käsittelyn jälkeen HUS ottaa yhteyttä potilaaseen ensimmäisen hoitoajan sopimista varten. Hoitojakson aikaiset ajanvarausasiat hoidetaan numerosta: 09 471 71702 (ma−pe klo 7.45−9.30 ja 11.45−13.30). HUS Suusairauksien opetus-ja hoitoyksikkö sijaitsee os. Mannerheimintie 172 (Kytösuontie 9 A), 3. kerroksessa.



13.04.2021 14:05

Henkilötietojen tarkastuspyyntö

Miten toimin, jos haluan tehdä pyynnön omien tietojeni tarkastamisesta?