Suoraan sisältöön

Ajankohtaista

Aika hammashoitoon myös hammashoitolasta

Puhelinajanvarauksen lisäksi (p. 09 310 51400, ma–to klo 7–18 ja pe klo 7–15) voit varata ajan hammashoitoon myös hammashoitolassa. Ajanvarausasioissa palvelevat esimerkiksi seuraavat hammashoitolat:

  • Haagan terveysaseman hammashoitola, Huovitie 5, arkisin klo 8–15
  • Kalasataman hammashoitola, Työpajankatu 14, B-hissi, 2. krs, arkisin klo 7–20
  • Kivelän hammashoitola, Sibeliuksenkatu 12–14, arkisin klo 8–15
  • Myllypuron terveysaseman hammashoitola, Jauhokuja 4, 4. krs, arkisin klo 8­–15
  • Malmin terveysaseman hammashoitola, Talvelantie 4, arkisin klo 8–15
  • Vuosaaren hammashoitola, Kahvikuja 3, 4. kerros, arkisin klo 7–20 

Voit varata ajan käymällä paikanpäällä missä tahansa hammashoitolassa.

Hammashoidon chatti tukee yhteydensaantia

  • Chat palvelee arkisin klo 10–14.
  • Saat palvelua anonyymisti tai kirjautuneena.
  • Voit siirtää tai perua vastaanottoaikasi, voit muuttaa yhteystietojasi.
  • Tarvittaessa sinulle tehdään palvelutarpeen arvio ja varataan aika.

Hammashoidon sähköinen asiointi


Hammashoidon laskutuksessa on ollut viivettä ‒ laskutus on käynnistetty marraskuussa

Meillä on ollut hammashoidon tietojärjestelmässä laskutukseen liittyviä teknisiä ongelmia kesältä lähtien. Tämän vuoksi emme ole pystyneet lähettämään asiakkaille laskuja heinä‒lokakuun 2018 käynneistä. Nyt ongelmat on saatu korjattua ja käynnistämme laskutuksen portaittain. Osa laskuista on laskuttamatta helmikuun alusta lähtien, mutta suurin osa 1.7.18 alkaen. Tämän vuoksi marras-joulukuussa 2018 saamanne lasku voi sisältää usean käynnin maksun.

Laskun maksuaika on kaksi viikkoa, mutta sitä voidaan pyynnöstänne jatkaa.

Jos sinulla on laskutuksesta kysyttävää, ole yhteydessä laskutuksen asiakaspalveluun puhelimitse p. 09 310 25300 (arkisin klo 9‒15) tai sähköpostilla talpa.asiakaspalvelu@hel.fi

Osa suun terveydenhuollon potilasasiakirjamerkinnöistä ei näy Kanta -palvelussa

Asia ei vaadi toimenpiteitä asiakkailta. Asiaa selvitetään parhaillaan.

Helsingin kaupungin suun terveydenhuolto on liittynyt kansalliseen Potilastiedon arkistoon


Helsingin kaupungin suun terveydenhuolto on liittynyt kansalliseen Potilastiedon arkistoon (Kanta)  5.2.2018. Muualla Helsingin terveydenhuollossa Potilastiedon arkisto on ollut käytössä  jo marraskuusta 2014 lähtien.

Käyttöönoton jälkeen myös suun terveydenhuollon potilastiedot ovat asiakkaan katsottavissa Omakanta-palvelun kautta. Hoitotietoja näkyy palvelussa käyttöönotto ajankohdasta lähtien. Potilastiedon arkistoon liittymistä edeltävät, vanhat suun terveydenhuollon  tiedot eivät ole nähtävissä Omakannan kautta.

Liittyminen ja sen vaatima uuden version käyttöönotto potilastietojärjestelmästä saattaa aiheuttaa normaalissa päivittäisessä toiminnassa ajoittaista hidastumista ja ruuhkautumista. Pahoittelemme tästä asiakkaille mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.



JAA
25.02.2019 11:00