Suoraan sisältöön

Ajankohtaista

Suutarilan fiksu hammashoitola

Suutarilassa kehitetään hammashoitoa. Tavoitteena on, että tarpeenmukainen hoitosi tulee nopeasti ja sujuvasti valmiiksi. Yhdellä hoitokerralla on mahdollista hoidontarpeeseen perustuen hoitaa enemmän, jolloin saatat joutua odottamaan odotustilassa tavallista pidempään. Sinulta toivotaan sitoutumista siihen, että hoitosi toteutetaan kokonaisuudessaan Suutarilan hammashoitolassa. Myös ohjaus palvelusetelillä yksityiselle hammaslääkärille on mahdollista.

Suutarilan hammashoitolan aikoja voi varata suun terveydenhuollon ajanvarauksesta.

Lue lisää asiakastiedotteesta

Aika hammashoitoon myös hammashoitolasta

Puhelinajanvarauksen lisäksi (p. 09 310 51400, ma–to klo 7–18 ja pe klo 7–15) voit varata ajan hammashoitoon myös hammashoitolassa. Ajanvarausasioissa palvelevat esimerkiksi seuraavat hammashoitolat:

  • Haagan terveysaseman hammashoitola, Huovitie 5, arkisin klo 8–15
  • Kalasataman hammashoitola, Työpajankatu 14, B-hissi, 2. krs, arkisin klo 7–20
  • Kivelän hammashoitola, Sibeliuksenkatu 12–14, arkisin klo 8–15
  • Myllypuron terveysaseman hammashoitola, Jauhokuja 4, 4. krs, arkisin klo 8­–15
  • Malmin terveysaseman hammashoitola, Talvelantie 4, arkisin klo 8–15
  • Vuosaaren hammashoitola, Kahvikuja 3, 4. kerros, arkisin klo 7–20 

Voit varata ajan käymällä paikanpäällä missä tahansa hammashoitolassa.

Hammashoidon chatti tukee yhteydensaantia

  • Chat palvelee arkisin klo 10–14.
    Huom! Chat on suljettu perjantaina 13.12.2019.
  • Saat palvelua anonyymisti tai kirjautuneena.
  • Voit siirtää tai perua vastaanottoaikasi, voit muuttaa yhteystietojasi.
  • Tarvittaessa sinulle tehdään palvelutarpeen arvio ja varataan aika.

Hammashoidon sähköinen asiointi


Suun terveydenhuollon hoitokäyntejä laskutetaan takautuvasti

Suun terveydenhuollon hoitokäyntejä on jäänyt laskuttamatta vuosilta 2017 ja 2018 tietojärjestelmän teknisten ongelmien vuoksi. Lain mukaan laskut voidaan lähettää takautuvasti. Nyt ongelmat on saatu korjattua ja asiakaslaskutusta aloitetaan portaittain 7.10.19 lähtien. Mikäli sinulla on laskun maksuun tai hoitoon liittyen kysyttävää, löydät yhteystiedot sinulle lähetetystä suun terveydenhuollon laskusta.

Osa suun terveydenhuollon potilasasiakirjamerkinnöistä ei näy Kanta -palvelussa

Asia ei vaadi toimenpiteitä asiakkailta. Asiaa selvitetään parhaillaan.

Helsingin kaupungin suun terveydenhuolto on liittynyt kansalliseen Potilastiedon arkistoon


Helsingin kaupungin suun terveydenhuolto on liittynyt kansalliseen Potilastiedon arkistoon (Kanta)  5.2.2018. Muualla Helsingin terveydenhuollossa Potilastiedon arkisto on ollut käytössä  jo marraskuusta 2014 lähtien.

Käyttöönoton jälkeen myös suun terveydenhuollon potilastiedot ovat asiakkaan katsottavissa Omakanta-palvelun kautta. Hoitotietoja näkyy palvelussa käyttöönotto ajankohdasta lähtien. Potilastiedon arkistoon liittymistä edeltävät, vanhat suun terveydenhuollon  tiedot eivät ole nähtävissä Omakannan kautta.

Liittyminen ja sen vaatima uuden version käyttöönotto potilastietojärjestelmästä saattaa aiheuttaa normaalissa päivittäisessä toiminnassa ajoittaista hidastumista ja ruuhkautumista. Pahoittelemme tästä asiakkaille mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.



JAA
12.12.2019 12:33