Suoraan sisältöön

Hammashoito

Ajankohtaista

Hammashoidon laskutuksessa on ollut viivettä ‒ laskutus on käynnistetty marraskuussa

Meillä on ollut hammashoidon tietojärjestelmässä laskutukseen liittyviä teknisiä ongelmia kesältä lähtien. Tämän vuoksi emme ole pystyneet lähettämään asiakkaille laskuja heinä‒lokakuun 2018 käynneistä. Nyt ongelmat on saatu korjattua ja käynnistämme laskutuksen portaittain. Osa laskuista on laskuttamatta helmikuun alusta lähtien, mutta suurin osa 1.7.18 alkaen. Tämän vuoksi marras-joulukuussa 2018 saamanne lasku voi sisältää usean käynnin maksun.

Laskun maksuaika on kaksi viikkoa, mutta sitä voidaan pyynnöstänne jatkaa.

Jos sinulla on laskutuksesta kysyttävää, ole yhteydessä laskutuksen asiakaspalveluun puhelimitse p. 09 310 25300 (arkisin klo 9‒15) tai sähköpostilla talpa.asiakaspalvelu@hel.fi

Osa suun terveydenhuollon potilasasiakirjamerkinnöistä ei näy Kanta -palvelussa

Asia ei vaadi toimenpiteitä asiakkailta. Asiaa selvitetään parhaillaan.

Helsingin kaupungin suun terveydenhuolto on liittynyt kansalliseen Potilastiedon arkistoon

Lue lisää


Ajanvaraus

Kiireettömän hoidon ajanvaraus

Ajanvaraus joulunaikaan

Pe 14.12. ja ma 17.12. ‒ ke 19.12. hammashoidon ajanvarauksessa hoidetaan ajanvarauksen muuton vuoksi vain kiireellistä hammashoitoa koskevat puhelut (klo 7 ‒ 14, p. 09 310 51400). Varaathan kiireettömän hoidon vastaanottoajan muina kuin mainittuina muuttopäivinä. Kiitokset!

Ajanvaraus on avoinna to 20.12. ‒  pe 4.1. arkisin klo 7 ‒ 15.


Suun terveydenhuollon keskitetty ajanvaraus
on avoinna ma‒to klo 7‒18 ja pe klo 7‒15. Ajanvarauksen numero on 09 3105 1400. Käytössä on takaisinsoittopalvelu.

Huom! Takaisinsoittopalvelu on kiireettömien puhelujen osalta suljettu perjantaina 7.12. klo 12.15‒15 tietojärjestelmäongelman vuoksi.

Hammashoitoon pääsee hoidon tarpeen kiireellisyyden mukaan. Ajanvaraus tehdään soittamalla suun terveydenhuollon keskitettyyn ajanvaraukseen, jossa hoidon tarpeen kiireellisyys arvioidaan. Ajanvarauksessa on käytössä takaisinsoittopalvelu.
 

Suun terveydenhuollon päivystys

Päivystys joulunaikaan

Hammashoidon päivystys palvelee

  • arkisin klo 7–14, p. 09 310 51400
  • arki-iltaisin klo 14–21 sekä viikonloppuisin, jouluna, uudenvuodenpäivänä ja loppiaisena klo 8–21, p. 09 310 49999
  • öisin klo 21–8, p. p. 040 621 5699.

Soitathan ennen kuin hakeudut päivystykseen.


Kiireelliset särky- ja tapaturmatapaukset
hoidetaan arkisin suun terveydenhuollon päivystyksessä, puh. 09 310 51400 ma–pe klo 7–14.

Ilta-, viikonloppu- ja arkipyhäpäivystys sijaitsee Haartmanin sairaalassa, Haartmaninkatu 4, rakennus 12. 

Ilta-, viikonloppu- ja arkipyhäpäivystyksen ajanvarauksen puhelinnumero on 09 310 49999. Soita ennen kuin tulet päivystykseen, jotta hoidon tarpeen kiireellisyys voidaan arvioida. Ajanvaraus on auki arkisin klo 14–21 ja viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 8–21.

Suusairauksien yöpäivystys

Suusairauksien yöpäivystys toimii Töölön sairaalassa klo 21.00–8.00 (Töölönkatu 40, Helsinki).

Yöpäivystyksessä hoidetaan vain välitöntä hoitoa tarvitsevia potilaita, joiden hoitoa ei voida lääketieteellisin perustein siirtää päivystysvastaanotolle seuraavalle päivälle klo 8.00 alkaen tehtäväksi.

Yöpäivystys toimii lääketieteellisen kiireellisyysperiaatteen mukaisesti. Potilaan tulee soittaa hoidon tarpeesta Töölön tapaturma-asemalle, puhelin p. 040 621 5699.
 

Hammashoidon sähköiset palvelut

Olemassa olevan ajan voi peruuttaa pankkitunnuksilla internetpalvelussa Hammashoidon sähköiset palvelut.

 
Vastaanottoajasta voidaan muistuttaa tekstiviestillä

Hammashoidon asiakkaat saavat tekstiviestimuistutuksen noin vuorokausi ennen vastaanottoaikaa. Muistutus lähtee automaattisesti asiakkaan matkapuhelinnumeroon, jollei hän ole kieltänyt viestin lähettämistä. Muistutusviestin perille tuloa ei voida kuitenkaan teknisistä syistä aina taata. Viestin saapumatta jääminen ei oikeuta jäämään vastaanotolta pois ilman peruutusta.
 

Osa aikuispotilaista sopimushammaslääkäreille

Hammashoitolat ohjaavat osan aikuispotilaista kaupungin kanssa sopimuksen tehneille yksityishammaslääkäreille. Heidän antamastaan hoidosta peritään potilaalta samat maksut kuin kaupungin omasta hammashoidosta.
 

Suun terveydenhuollon palveluseteli

Palveluseteliä voidaan tarjota vaihtoehtona terveyskeskuksen aikuisten hammashoidon palveluille. Palvelusetelillä voidaan nopeuttaa potilaiden hoitoon pääsyä ja lisätä heidän valinnanvapauttaan. Palvelusetelin avulla potilaat voivat itse valita hoitopaikan ja hoitavan hammaslääkärin suun terveydenhuollon hyväksymistä vaihtoehdoista.

Lisätietoa suun terveydenhuollon palvelusetelistä

Helsingin kaupungin suun terveydenhuolto on liittynyt kansalliseen Potilastiedon arkistoon


Helsingin kaupungin suun terveydenhuolto on liittynyt kansalliseen Potilastiedon arkistoon (Kanta)  5.2.2018. Muualla Helsingin terveydenhuollossa Potilastiedon arkisto on ollut käytössä  jo marraskuusta 2014 lähtien.

Käyttöönoton jälkeen myös suun terveydenhuollon potilastiedot ovat asiakkaan katsottavissa Omakanta-palvelun kautta. Hoitotietoja näkyy palvelussa käyttöönotto ajankohdasta lähtien. Potilastiedon arkistoon liittymistä edeltävät, vanhat suun terveydenhuollon  tiedot eivät ole nähtävissä Omakannan kautta.

Liittyminen ja sen vaatima uuden version käyttöönotto potilastietojärjestelmästä saattaa aiheuttaa normaalissa päivittäisessä toiminnassa ajoittaista hidastumista ja ruuhkautumista. Pahoittelemme tästä asiakkaille mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.


Helsingin kaupungin suun terveydenhuolto Facebookissa



JAA
10.12.2018 10:51