Suoraan sisältöön

Hammashoito

Huom! Hammashoidon chat on suljettu keskiviikkona 12.6. klo 10.15‒11.30.

Ajankohtaista

Ajanvaraus

Kiireettömän hoidon ajanvaraus

Suun terveydenhuollon keskitetty ajanvaraus on avoinna ma‒to klo 7‒18 ja pe klo 7‒15. Ajanvarauksen numero on 09 3105 1400. Käytössä on takaisinsoittopalvelu.

Huom! Ajanvarauksessa on ruuhkaa. Takaisinsoittopalvelu on kiireettömien puhelujen osalta suljettu perjantaina 14.6. klo 12.30‒15.

Hammashoitoon pääsee hoidon tarpeen kiireellisyyden mukaan. Ajanvaraus tehdään soittamalla suun terveydenhuollon keskitettyyn ajanvaraukseen, jossa hoidon tarpeen kiireellisyys arvioidaan.

Voit varata ajan myös hammashoitolassa. Samoin hammashoidon chat-palvelussa voidaan tarvittaessa tehdä palvelutarpeen arvio ja varata aika.
Lue lisää ajan varaamisesta hammashoitolassa
 

Suun terveydenhuollon päivystys


Kiireelliset särky- ja tapaturmatapaukset
hoidetaan arkisin suun terveydenhuollon päivystyksessä, puh. 09 310 51400 ma–pe klo 7–14.

Ilta-, viikonloppu- ja arkipyhäpäivystys on siirtynyt HUSin vastuulle 7.1.2019 alkaen.
Päivystys palvelee Haartmanin sairaalassa, Haartmaninkatu 4, rakennus 12.

Ilta-, viikonloppu- ja arkipyhäpäivystyksen ajanvarauksen puhelinnumero on 09 471 71110. Soita ennen kuin tulet päivystykseen, jotta hoidon tarpeen kiireellisyys voidaan arvioida. Ajanvaraus on auki arkisin klo 14–21 ja viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 8–21.

Suusairauksien yöpäivystys

Suusairauksien yöpäivystys toimii Töölön sairaalassa klo 21.00–8.00 (Töölönkatu 40, Helsinki).

Yöpäivystyksessä hoidetaan vain välitöntä hoitoa tarvitsevia potilaita, joiden hoitoa ei voida lääketieteellisin perustein siirtää päivystysvastaanotolle seuraavalle päivälle klo 8.00 alkaen tehtäväksi.

Yöpäivystys toimii lääketieteellisen kiireellisyysperiaatteen mukaisesti. Potilaan tulee soittaa hoidon tarpeesta Töölön tapaturma-asemalle, puhelin p. 040 621 5699.

Hammashoidon sähköiset palvelut

Olemassa olevan ajan voi peruuttaa pankkitunnuksilla internetpalvelussa Hammashoidon sähköiset palvelut.


Vastaanottoajasta voidaan muistuttaa tekstiviestillä

Hammashoidon asiakkaat saavat tekstiviestimuistutuksen noin vuorokausi ennen vastaanottoaikaa. Muistutus lähtee automaattisesti asiakkaan matkapuhelinnumeroon, jollei hän ole kieltänyt viestin lähettämistä. Muistutusviestin perille tuloa ei voida kuitenkaan teknisistä syistä aina taata. Viestin saapumatta jääminen ei oikeuta jäämään vastaanotolta pois ilman peruutusta.
 

Osa aikuispotilaista sopimushammaslääkäreille

Hammashoitolat ohjaavat osan aikuispotilaista kaupungin kanssa sopimuksen tehneille yksityishammaslääkäreille. Heidän antamastaan hoidosta peritään potilaalta samat maksut kuin kaupungin omasta hammashoidosta.
 

Suun terveydenhuollon palveluseteli

Palveluseteliä voidaan tarjota vaihtoehtona terveyskeskuksen aikuisten hammashoidon palveluille. Palvelusetelillä voidaan nopeuttaa potilaiden hoitoon pääsyä ja lisätä heidän valinnanvapauttaan. Palvelusetelin avulla potilaat voivat itse valita hoitopaikan ja hoitavan hammaslääkärin suun terveydenhuollon hyväksymistä vaihtoehdoista.

Lisätietoa suun terveydenhuollon palvelusetelistä

Ohje palvelusetelin käyttöön

Helsingin kaupungin suun terveydenhuolto Facebookissa



JAA
12.06.2019 10:04