Suoraan sisältöön

Mieppi – tukea mielen hyvinvointiin matalalla kynnyksellä

Käytä kasvomaskia sosiaali- ja terveyspalveluissa

Suosittelemme yli 15-vuotiaita käyttämään kasvomaskia kaikissa sosiaali- ja terveyspalvelujen toimipisteissä.

Lue lisää maskisuosituksesta Helsingin koronavirussivustolta.


Mieppi on matalan kynnyksen mielenterveyspalvelu, joka on tarkoitettu Helsingissä asuville aikuisille ja yli 13-vuotiaille nuorille. Palvelut ovat helsinkiläisille maksuttomia.

Ota yhteyttä Mieppiin, jos sinulla on esimerkiksi elämäntilanteeseen tai mielenterveyteen liittyviä huolia ja toivot keskustelutukea. Näin sinun on mahdollista sopia tarpeen mukaan 1–5 keskusteluaikaa tai saada ohjausta. Keskustelutuki voidaan toteuttaa asiakkaan toiveen mukaan etäyhteydellä tai kasvokkain.

Huom! Mikäli tarvitset lääkereseptiä, sen uusintaa tai sairaslomaa, ota yhteys suoraan omaan terveysasemaasi. Jos sinulla on mielenterveyteen liittyvä hoitokontakti, ota yhteys voimassa olevaan hoitotahoosi.

Miepillä ei ole omaa lääkäriä käytössä, ja lähetteet erikoissairaanhoitoon tai Kelan kuntoutuspsykoterapia-arvioon täytyy pyytää oman terveysaseman kautta.

Miepin toimipisteet
Miepin Myllypuron toimipiste Miepin Kalasataman toimipiste
Myllypuron terveysasema Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskus
Jauhokuja 4, Helsinki Työpajankatu 14 A, Helsinki
Avoinna ma–pe klo 8–16 Avoinna ma–pe klo 8–20
p. 09 3102 6830 ma–to klo 12–14
p. 09 3103 2656 ma–ti klo 15–16, ke–pe klo 10–11
Walk In -toiminta (vastaanotto ilman ajanvarausta) ke klo 8.30–15

Varaa aika verkosta

Varaa aika verkossa osoitteessa asiointi.hel.fi. Asiointia varten sinun tulee tunnistautua, joten tarvitset esimerkiksi verkkopankkitunnukset.

  • Valitse oikeasta laidasta kohta Terveydenhuollon ajanvaraus.
  • Kohdassa asiakkuus valitse vaihtoehto Mieppi mielenterveyspiste:Valitse asiakkuus -valikosta valittuna vaihtoehto Mieppi mielenterveyspiste
  • Kohdassa palvelu valitse oman toiveesi mukaan vastaanottotapa: vastaanotto tai etävastaanotto.
    • Vastaanotto on perinteinen kasvokkainen tapaaminen Myllypurossa tai Kalasatamassa.
    • Etävastaanotto tarkoittaa puhelimessa tai videoyhteyden välityksellä käytävää keskustelua työntekijän kanssa. Etävastaanotto vastaa sisällöltään kasvokkaista tapaamista. Tietoja käsitellään yhtä luottamuksellisesti kuin perinteisellä kasvokkain tapahtuvalla käynnillä. Etäkäynnit toteutetaan ensisijaisesti VideoVisit-järjestelmän avulla.
  • Kohdassa toimipaikka valitse Miepin Myllypuron tai Kalasataman toimipiste.
    • Huom! Myllypuron toimipisteessä työntekijäsi on sinuun yhteydessä (usein tekstiviestillä) ennen varattua aikaa ja antaa lisätietoja. Varmista siis ajanvarausta tehdessäsi, että puhelinnumerosi on ajan tasalla kohdassa "Terveydenhuollon henkilötiedot".
  • Ajoittain netistä varattavat ajat ovat kaikki jo varattu ja siksi niitä ei ole näkyvissä. Uusia aikoja avautuu useamman kerran viikossa, joten kannattaa käydä tarkastamassa tilannetta ajoittain, jos aikaa ei heti ole löytynyt.

Täytä yhteydenottolomake tai soita

Jos et voi varata aikaa verkosta, täytä yhteydenottolomake, vastaamme sinulle kolmen päivän kuluessa.

Voit myös soittaa Miepin ajanvaraukseen.

  • Myllypuron toimipiste p. 09 3102 6830 ma–to klo 12–14
  • Kalasataman toimipiste p. 09 3103 2656 ma–ti klo 15–16, ke–pe klo 10–11

Tule käymään

Voit tulla keskiviikkoisin ilman ajanvarausta Myllypuron Mieppiin klo 8.30:n ja 15:n välillä. 



27.11.2020 10:34