Suoraan sisältöön

Maisa-asiakasportaali

Maisa-portaali on Helsingin sosiaali- ja terveyspalveluiden uusi sähköisen asioinnin kanava. Otamme Maisan käyttöön eri palveluissamme portaittain vuoden 2021 aikana. Huhtikuun 24. päivästä lähtien voit käyttää Maisaa muun muassa terveyspalveluissa, hammashoidossa, neuvoloissa sekä iäkkäiden palveluissa.

Maisassa voit

  • katsoa ja täydentää sosiaali- ja terveystietojasi.
  • tarkastella tutkimus- ja laboratoriotuloksiasi.
  • olla yhteydessä sosiaali- tai terveydenhuollon ammattilaiseen viestipalvelun kautta.
  • varata tai perua vastaanottoaikoja.
  • pyytää reseptin uusimista.
  • antaa luvan puolesta-asiointiin valitsemallesi henkilölle.

Huom! Ammattilaiset vastaavat Maisan kautta lähettämääsi viestiin viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa.

Maisa toimii verkkoselaimessa osoitteessa www.maisa.fi sekä mobiilisovelluksessa. Ilmaisen Maisa-sovelluksen voit ladata laitteellesi iOS- tai Android-sovelluskaupasta. Kun kirjaudut Maisaan, tarvitset verkkopankkitunnukset tai muun vahvan tunnisteen. Ensimmäisellä käyttökerralla sinun pitää hyväksyä Maisan käyttöehdot.

Asiakkaan ohje Maisan käyttöön

Puolesta-asiointi Maisassa

Täysi-ikäinen täysivaltainen henkilö voi antaa puolesta-asioinnin oikeuden Maisassa haluamalleen henkilölle. Alle 12-vuotiaiden lasten huoltajilla puolesta-asiointioikeus on automaattisesti.

Maisan puolesta asioinnin ohje

Lue lisää puolesta-asioinnista Maisassa Maisan verkkosivuilta.

Usein kysytyt kysymykset Maisan sivuilla



06.05.2021 15:09