Suoraan sisältöön

Maisa-asiakasportaali

Maisa-portaali on Helsingin sosiaali- ja terveyspalveluiden uusi sähköisen asioinnin kanava. Otamme Maisan käyttöön eri palveluissamme portaittain vuoden 2021 aikana. Voit käyttää Maisaa muun muassa terveyspalveluissa, hammashoidossa, neuvoloissa sekä iäkkäiden palveluissa.

Maisassa voit

  • katsoa ja täydentää sosiaali- ja terveystietojasi.
  • tarkastella tutkimus- ja laboratoriotuloksiasi.
  • olla yhteydessä sosiaali- tai terveydenhuollon ammattilaiseen viestipalvelun kautta.
  • varata tai perua vastaanottoaikoja.
  • pyytää reseptin uusimista.
  • antaa luvan puolesta-asiointiin valitsemallesi henkilölle.

Huom! Ammattilaiset vastaavat tavallisesti Maisan kautta lähettämääsi viestiin viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa. Tällä hetkellä (syksyllä 2021) vastaukset viipyvät normaalia pidempään. Älä lähetä uutta viestiä samasta asiasta.

Maisa toimii verkkoselaimessa osoitteessa www.maisa.fi sekä mobiilisovelluksessa. Ilmaisen Maisa-sovelluksen voit ladata laitteellesi iOS- tai Android-sovelluskaupasta. Kun kirjaudut Maisaan, tarvitset verkkopankkitunnukset tai muun vahvan tunnisteen. Ensimmäisellä käyttökerralla sinun pitää hyväksyä Maisan käyttöehdot.

Asiakkaan ohje Maisan käyttöön

Puolesta-asiointi Maisassa

Täysi-ikäinen täysivaltainen henkilö voi antaa puolesta-asioinnin oikeuden Maisassa haluamalleen henkilölle. Alle 12-vuotiaiden lasten huoltajilla puolesta-asiointioikeus on automaattisesti.

Maisan puolesta asioinnin ohje

Lue lisää puolesta-asioinnista Maisassa Maisan verkkosivuilta.

Usein kysytyt kysymykset Maisan sivuilla

Digituki auttaa ja opastaa

Tarvitsetko tukea tietokoneen, älypuhelimen tai tabletin käytössä? Kaipaatko opastusta sähköiseen tunnistautumiseen tai eri verkkopalveluiden käyttöön? Helsinki tarjoaa digitukea joka puolella kaupunkia, mm. kirjastoissa, työväenopistoissa, Stadin asukastaloissa, vanhusten palvelukeskuksissa ja nuorisotaloissa.
Katso esteettömät digituen palvelupisteet palvelukartalta 

Etädigitukipalvelun avulla voit saada apua puhelimen tai tietokoneen välityksellä myös etänä.

Helsinki-info vastaa kysymyksiin sähköisestä asioinnista ja vastaanottaa tukipyyntöjä numerossa 09 310 111 11.

Lue lisää Helsingin digituesta: digituki.hel.fi




15.10.2021 14:05
Tarvitsetko tukea tietokoneen, älypuhelimen, tabletin tai älytelevision käytössä?