Suoraan sisältöön

Kotihoidon sähköinen asiointi

Terveydenhuollon sähköisessä asioinnissa katko 25.5. klo 22 alkaen

Terveydenhuollon sähköisessä asioinnissa on katko 25.5. klo 22–23.Tänä aikana asiointipalvelut eivät ole käytettävissä (katko ei koske hammashoidon sähköistä asiointia). Pahoittelemme asiaa.


Asioidaan sähköisesti kotihoidossa

Helsingin kotihoidon sähköisen asioinnin asiakkaana voit turvallisesti asioida kotihoidon hoitajan kanssa. Voit hoitaa kiireettömiä asioita esimerkiksi lääkehoitoosi liittyen.
 

Saat lomakkeen kotihoidon hoitajalta

Saat palvelun käyttöön tekemällä siitä sopimuksen kotihoidon kanssa. Pyydä sopimuslomake kotihoidon hoitajalta, jolle voit myös palauttaa täytetyn lomakkeen.

Sopimus-/suostumuslomakkeen voit myös tulostaa alla olevista linkeistä.

Voit täyttää sopimuksen myös sähköisesti alla olevasta linkistä, mutta jos tarkoitus on asioida toisen puolesta, suostumus-/sopimuslomake tarvitaan paperisena.

Sähköisen asioinnin käytön sopimus-/suostumuslomake (vaatii tunnistautumisen)
 

Omainen tukena

Sähköisen asioinnin palveluissa omaisen tai läheisen, esimerkiksi omaishoitajan, on mahdollista asioida asiakkaan puolesta. Tällöin tarvitaan asiakkaan allekirjoittaman sähköisen asioinnin sopimuksen/suostumuksen lisäksi valtakirja.

Rekisteröityminen

Sähköisen asiointipalvelun käyttöön otto vaatii rekisteröitymisen. Rekisteröityminen tehdään vain kerran ja siihen tarvitaan sähköpostiosoite. Kirjautuminen sähköiseen asiointipalveluun tapahtuu verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Lisätietoa sähköisestä asioinnista kotihoidossa saa kotihoidon työntekijältä tai alueesi kotihoidonohjaajalta.



JAA
06.12.2019 00:35