Suomi | Svenska | English
Selkokieli | Lättläst språk
Viittomakieli | Teckenspråk
Suomi | Svenska | English | Pусский | Deutsch | 日本語
Suomi | Svenska | English | Eesti keel | Français | Pусский | Soomaali | Türkçe | Español | بالعربية | 中文 | فارسی
Aiotko järjestää tapahtuman Helsingissä? Tarvitsetko siihen luvan?
Ohjeistus tapahtuman järjestämiseen Helsingissä
Tapahtuman järjestäjän tulee huolehtia siitä, että kaikki tarpeelliset luvat, ilmoitukset ja muut järjestelyt on hoidettu hyvissä ajoin ennen tapahtuman alkamista.
Tapahtumien, yleisötilaisuuksien sekä myynti- ja markkinointitapahtumien ilmoitusten ja lupahakemusten tekeminen Helsingin kaupungin eri viranomaisille on nyt entistä helpompaa. Uuteen sähköiseen palveluun on koottu kuuden eri viraston ja niiden alayksiköiden myöntämät luvat yhdeksi kokonaisuudeksi.
Tapahtumajärjestäjä voi yhdellä hakemuksella saada luvat tapahtuman järjestämiseen Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimialalta, kulttuurin- ja vapaa-ajan toimialalta, pelastuslaitokselta sekä Helsingin Satamalta. Lomake löytyy osoitteesta asiointi.hel.fi.
Varaamo.hel.fi-sivujen kautta voit varata ulkotapahtumapaikkoja ilman lupamenettelyä. Paikat sopivat avoimille, alle 200 hengen tilaisuuksille. Tutustu sivuilta löytyviin käyttösääntöihin.