Suoraan sisältöön

Ryhmäliikunta työikäiset

Jumppaa, kuva: Nina Kaverinen

Kevätkausi 1.10.2022  29.4.2022, ei arkipyhinä

Huom! Helsingissä voimassa olevat keskeiset suositukset ja rajoitukset >>

  • Ilmoittautumisohjeet
  • Tuntimuutokset mahdollisia 
  • Huomioithan, että ryhmäliikuntakursseille voi osallistua enimmillään kolmelle kurssille viikossa (varsinainen tai jonopaikka), vesiliikuntaan ja kuntosalikurssille (varsinainen tai jonopaikka) voi puolestaan ilmoittautua vain yhdelle kurssille viikossa..
  • Kaikki ryhmät ovat miehille ja naisille, jos merkintä N = ryhmä vain naisille, jos merkintä M = ryhmä vain miehille.
  • Ryhmäliikunta on jaettu eri tasoisiin ryhmiin tuntisisällön, tehon ja vaatimustason mukaan ryhmiin tehokas, keskiraskas sekä helppo/kevyt. Ryhmittely auttaa sinua löytämään itsellesi parhaiten sopivan liikuntamuodon.
  • Asiakkaan tulee lunastaa henkilökohtainen asiakaskortti (hinta 4 e) osallistuessa *-merkityille liikuntakursseille. Mikäli asiakkaalla on jo kyseinen asiakaskortti, uutta ei tarvitse lunastaa.
  • Oma jumppamatto mukaan ** merkityille kursseille

Ryhmäliikunta

Hinta 60 e, alennusryhmät 30 e

Herttoniemenrannan liikuntahalli
ke klo 18.30−19.20 Syke, tehokas

Itäkeskuksen uimahalli*
ma klo 18.05−18.55 Voima, keskiraskas
ti klo 17.10−18.00 Core, keskiraskas
ti klo 18.10 -19.10 Circuit, keskiraskas
ke klo 17.00-17.50 Kahvakuula, tehokas
ke klo 18.00−18.50 Venyttely, kevyt/helppo
to klo 17.00-18.00 Circuit, keskiraskas
to klo 18.10−19.00 Kiinteytys, keskiraskas

Kampin liikuntakeskus
ma klo 19.10−20.00 Kahvakuula, tehokas (vahvistetaan)
ti klo17.00−17.50 Hyväolo, kevyt/helppo
to klo 16.10−17.00 Teema, kevyt- keskiraskas

Kontulan kuntokellari
ma klo 19.05−19.55 Voima, keskiraskas
ke klo 18.10−19.00 Teema, kevyt - keskiraskas
to klo 18.00−19.00 Circuit, keskiraskas

Teematuntien sisältö:

12.1, 19.1, 26.1. Kahvakuula (tehokas/edistyneille)
Kehittää lihasvoimaa, kestävyyttä sekä tasapainoa. Välineenä eri painoisia kahvakuulia. Harjoituksissa tehdään kokonaisvaltaisia ja monipuolisia liikkeitä, joissa treenataan useaa lihasryhmää kerralla. Tunti koostuu lämmittelystä, tekniikkaharjoitteista ja liikepattereista. Sopii erinomaisesti sekä miehille että naisille.

2.2, 9.2, 16.2. Voima (keskiraskas)
Lihasvoimaa kehittävä tunti, jolla helpon ja lyhyen alkulämmittelyn jälkeen tehdään monipuolisesti lihaskunto- ja voimaliikkeitä koko vartalolle. Tunti sisältää loppuvenyttelyn. Tunnilla voidaan käyttää välineitä, kuten voimatankoa, käsipainoja, kuminauhaa tai step-lautaa.

2.3, 9.3, 16.3. Kehonhuolto (helppo/kevyt)
Kokonaisvaltainen lihasten hyvinvointia lisäävä tunti. Tunnilla tehdään monipuolisesti liikkuvuutta lisääviä ja kehoa avaavia liikkeitä sekä kehonhallintaa. Alussa kevyt ja helppo alkulämmittely, joka ei sisällä askelsarjoja. Tunnilla voidaan käyttää välineitä, esimerkiksi rullaa, kuminauhaa, palloa, mattoa, keppiä.

23.3, 30.3, 6,4. Core (keskiraskas)
Tehotreeni koko keskivartalolle. Sisältää lyhyen alkulämmittelyn, lihaskunto-osuuden sekä loppuvenyttelyn. Harjoitetaan monipuolisesti keskivartalon lihaksia ja vartalonhallintaa. Välineitä käytetään mahdollisuuksien mukaan.

13.4, 20.4, 27.4. Circuit (keskiraskas)
Monipuolisia lihaskuntoliikkeitä koko vartalolle siirtyen harjoituspisteestä toiseen. Kehittää hapenottokykyä ja lihaskuntoa. Sisältää lyhyen alkulämmittelyn ja loppuvenyttelyn. Tunnilla käytetään välineitä.

Latokartanon liikuntahalli
ti klo 19.00−19.50 Voima, keskiraskas
to klo 19.00−19.50 Syke, tehokas

Liikuntamylly*
ma klo 16.00 – 16.50 Kahvakuula, tehokas
ti klo 16.10-17.00 Circuit, keskiraskas
ti klo 18.00 – 18.50 Voima, keskiraskas
to klo 16.30 – 17.20, Syke, raskas

Maunulan liikuntahalli
ma klo 15.30−16.20 Kahvakuula, tehokas
ma klo 16.30−17.20 Foam roller & kehonhuolto, helppo-keskiraskas

Oulunkylän liikuntapuisto
ma klo 19.10−20.00 Syke, tehokas
ke klo 18.10−19.00 Voima, keskiraskas
ke klo 19.10−20.00 Äijäjumppa, tehokas, M

Pirkkolan uimahalli
ti klo 16.00−16.50 Kahvakuula, tehokas
ti klo 17.00−17.50 Kehonhuolto, keskiraskas

Yrjönkadun uimahalli, tanssisali 6 krs.
ma klo 17.00−17.50 Kuntojumppa
ti klo 16.10−17.00 Kehonhuolto, kevyt/helppo
ke klo 16.30−17.20 Circuit, keskiraskas
ke klo 17.30−18.20 Kehonhuolto, kevyt/helppo (pois jos ei ohjaajia!!!???)
to klo 16.10−17.00 Voima, keskiraskas
to klo 17.10−18.00 Tanssillinen syke, tehokas
pe klo 17.10−18.00 Dancemix, keskiraskas

Mammatreeni

Hinta 60 e, alennusryhmä 30 e

Latokartanon liikuntahalli
pe klo 10.30−11.20 alle 3-vuotiaat

Ryhmiä XXL-kohderyhmälle

Helppo tapa aloittaa liikunta. Ryhmissä jokainen liikkuu oman jaksamisensa ja kuntonsa mukaan. Toiminta on suunnattu ylipainoisille (kehon painoindeksi vähintään 30) liikuntaa aloitteleville aikuisille.

XXL-startti

Tutustutaan erilaisiin liikuntamuotoihin lattiajumpasta kuntosaliharjoitteluun

Hinta 60 e, alennusryhmä 30 e

Kontulan kuntokellari
ma klo 16.00-16.50

XXL-jumppa

Hinta 60 e, alennusryhmä 30 e

Kontulan kuntokellari
to klo 17.00−17.50

Kevytjumppa ja kehonhuolto (työikäiset/seniorit)

Hinta 60 e, alennusryhmä 30 e

Oulunkylän liikuntapuisto
pe klo 9.00−9.50 Kevytjumppa, kevyt/helppo

Kampin liikuntakeskus
to klo 17.10−18.00 Kevytjumppa, kevyt/helppo

Liikuntamylly
ti 14.00–14.50 Kehonhuolto, kevyt/helppo

_______________________________________________________

Syyskausi 6.9.2021 — 17.12.2021 (ei arkipyhinä)

Haagan pelastusasema
Vanha Turun maantie 2

ma klo 18.10−19.00 Teema, tunnin vaatimustaso vaihtelee, katso alapuolelta selitykset (sisään pääsee klo 18.00)
ma klo 19.10−20.00 Tasapaino & Core keskiraskas (sisään pääsee klo 19.00)

Teematuntien sisällöt

6.9., 13.9., 20.9., 27.9., 4.10. Intervalli (keskiraskas/raskas)
Sykkeenkohotus ja lihaskunto vuorottelevat. Jokainen osallistuja pystyy säätelemään itse treeninsä tehon, joten loistava tapa aloittaa kausi ja liikkuminen!

11.10., 18.10., 25.10., 1.11., 8.11. RVP (reisi-vatsa-pakara)
Rvp on lihaskuntopainotteinen ”täsmätunti” reisille, vatsalle ja pakaroille. Tunti alkaa selkeällä alkulämmittelyllä. Lihaskunto-osuudessa keskitytään reisi-, vatsa- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Lopuksi lyhyet, noin 5 minuutin venyttelyt. Tuntia siivittää hyvä ja energinen musiikki.

15.11., 22.11., 29.11., 3.12. (ei 6.12.) Kehonhuolto ja rentoutus (kevyt)
Kehoa avaavia liikkeitä ja venytyksiä, tunti päättyy loppurentoutukseen. Loistava tapa pysähtyä rentouttaa keho ja mieli pitkän syksyn jälkeen.

Herttoniemenrannan liikuntahalli
ke klo 18.30−19.20 Syke, tehokas

Itäkeskuksen uimahalli*
ma klo 18.05−18.55 Voima, keskiraskas
ti klo 17.10−18.00 Core, keskiraskas
ti klo 18.10 -19.10 Circuit, keskiraskas,
ke klo 17.00-17.50 Kahvakuula, tehokas
ke klo 18.00−18.50 Venyttely, kevyt/helppo
to klo 17.00-18.00 Circuit, keskiraskas
to klo 18.10−19.00 Kiinteytys, keskiraskas

Kampin liikuntakeskus
ma klo 19.10−20.00 Kahvakuula, tehokas
ti klo17.00−17.50 Hyväolo, kevyt/helppo
to klo 16.10−17.00 Teema, kevyt- keskiraskas

Teematuntien sisältö

9.9., 16.9., 23.9., 30.9. Kehonpainojumppa (keskiraskas)
Harjoitetaan monipuolisesti koko vartaloa oman kehon painolla. Tunti sisältää lämmittelyn, sykettä nostavaa askellusta, lihaskunto-osuuden seisten ja matolla sekä loppuvenyttelyt.

7.10., 14.10., 21.10., 28.10. Kahvakuula (keskiraskas/raskas)
Harjoitetaan monipuolisesti koko vartaloa kahvakuulla tehtävien liikkeiden avulla. Tunti sisältää lämmittelyn, tekniikkaharjoitteita ja liikepettereita kahvakuulalla sekä loppuvenyttelyt.

4.11., 11.11., 18.11., 25.11. Core ja tasapaino (keskiraskas)
Kehitetään keskivartalon voimaa sekä tasapainoa erilaisilla toiminnallisilla harjoitteilla. Tunti sisältää lämmittelyn, tasapaino- ja lihaskuntoliikkeitä sekä loppuvenyttelyt.

2.12., 9.12., 16.12. Kehonhuolto (kevyt)
Tunnilla tehdään monipuolisesti liikkuvuutta ja kehonhallintaa parantavia liikkeitä. Alussa kevyt lämmittely.

Kontulan kuntokellari
ma klo 19.05−19.55 Voima, keskiraskas
ke klo 18.10−19.00 Teema, kevyt - keskiraskas
to klo 18.00−19.00 Circuit, keskiraskas

Teematuntien sisältö

8.9.,15.9., 22.9. Voima (keskiraskas)
Lihasvoimaa kehittävä tunti, jolla helpon ja lyhyen alkulämmittelyn jälkeen tehdään monipuolisesti lihaskunto- ja voimaliikkeitä koko vartalolle. Tunti sisältää loppuvenyttelyn. Tunnilla voidaan käyttää välineitä, kuten voimatankoa, käsipainoja, kuminauhaa tai step-lautaa.

29.9., 6.10., 13.10. Kahvakuula (tehokas/edistyneille)
Kehittää lihasvoimaa, kestävyyttä sekä tasapainoa. Välineenä eri painoisia kahvakuulia. Harjoituksissa tehdään kokonaisvaltaisia ja monipuolisia liikkeitä, joissa treenataan useaa lihasryhmää kerralla. Tunti koostuu lämmittelystä, tekniikkaharjoitteista ja liikepattereista. Sopii erinomaisesti sekä miehille että naisille.

20.10., 27.10., 3.11. Core (keskiraskas)
Tehotreeni koko keskivartalolle. Sisältää lyhyen alkulämmittelyn, lihaskunto-osuuden sekä loppuvenyttelyn. Harjoitetaan monipuolisesti keskivartalon lihaksia ja vartalonhallintaa. Välineitä käytetään mahdollisuuksien mukaan.

10.11., 17.10., 24.10. Kehonhuolto (helppo/kevyt)
Kokonaisvaltainen lihasten hyvinvointia lisäävä tunti. Tunnilla tehdään monipuolisesti liikkuvuutta lisääviä ja kehoa avaavia liikkeitä sekä kehonhallintaa. Alussa kevyt ja helppo alkulämmittely, joka ei sisällä askelsarjoja. Tunnilla voidaan käyttää välineitä, esimerkiksi rullaa, kuminauhaa, palloa, mattoa, keppiä.

1.12., 8.12., 15.12. Circuit (keskiraskas)
Monipuolisia lihaskuntoliikkeitä koko vartalolle siirtyen harjoituspisteestä toiseen. Kehittää hapenottokykyä ja lihaskuntoa. Sisältää lyhyen alkulämmittelyn ja loppuvenyttelyn. Tunnilla käytetään välineitä.

Latokartanon liikuntahalli
ti klo 19.00−19.50 Voima, keskiraskas
to klo 19.00−19.50 Syke, tehokas

Liikuntamylly*
ma klo 16.00 – 16.50 Kahvakuula, tehokas
ti klo 16.10-17.00 Circuit, keskiraskas
ti klo 18.00 – 18.50 Voima, keskiraskas
to klo 16.30 – 17.20, Syke, raskas

Maunulan liikuntahalli
ma klo 15.30−16.20 Kahvakuula, tehokas
ma klo 16.30−17.20 Foam roller & kehonhuolto, helppo-keskiraskas

Oulunkylän liikuntapuisto
ma klo 19.10−20.00 Syke, tehokas
? klo 18.10−19.00 Voima, keskiraskas
ke klo 19.10−20.00 Äijäjumppa, tehokas, M

Pirkkolan uimahalli
ti klo 16.00−16.50 Kahvakuula, tehokas
ti klo 17.00−17.50 Kehonhuolto, keskiraskas

Yrjönkadun uimahalli, tanssisali 6 krs.
Yrjönkadulla on poikkeusaukioloajat seuraavasti
Su 5.12. talo menee kiinni 17.00 ja Ma 6.12. suljettu

ma klo 17.00−17.50 Kuntojumppa
ti klo 16.10−17.00 Kehonhuolto, kevyt/helppo
ke klo 16.30−17.20 Circuit, keskiraskas
ke klo 17.30−18.20 Kehonhuolto, kevyt/helppo
to klo 16.10−17.00 Voima, keskiraskas
to klo 17.10−18.00 Tanssillinen syke, tehokas
pe klo 17.10−18.00 Dancemix, keskiraskas

Mammatreeni

Hinta 60 e, alennusryhmä 30 e
Latokartanon liikuntahalli
pe klo 10.30−11.20 alle 3-vuotiaat

Ryhmiä XXL-kohderyhmälle

Helppo tapa aloittaa liikunta. Ryhmissä jokainen liikkuu oman jaksamisensa ja kuntonsa mukaan. Toiminta on suunnattu ylipainoisille (kehon painoindeksi vähintään 30) liikuntaa aloitteleville aikuisille.

XXL-startti
Tutustutaan erilaisiin liikuntamuotoihin lattiajumpasta kuntosaliharjoitteluun
Hinta 60 e, alennusryhmä 30 e
Kontulan kuntokellari
ma klo 16.00-16.50

XXL-jumppa
Hinta 60 e, alennusryhmä 30 e
Kontulan kuntokellari
to klo 17.00−17.50

Kevytjumppa ja kehonhuolto (työikäiset/seniorit)

Hinta 60 e, alennusryhmä 30 e

Oulunkylän liikuntapuisto
pe klo 9.00−9.50 Kevytjumppa, kevyt/helppo

Kampin liikuntakeskus
to klo 17.10−18.00 Kevytjumppa, kevyt/helppo

Liikuntamylly
ti 14.00–14.50 Kehonhuolto, kevyt/helppo

Koronaohjeet

Korostamme jokaisen osallistujan omaa vastuuta noudattaa Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ja muiden viranomaisten ohjeita hygieniasta ja muista järjestelyistä, joilla viruksen leviämistä ehkäistään. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, (thl.fi) seuraa valtakunnallista ja kansainvälistä tilannetta ja antaa ohjeita tartuntojen ehkäisyssä.

Liikuntasalit ja ryhmäliikunta

  • Suosituksena on, että sisätiloissa käytetään kasvomaskia, mikäli terveydelliset syyt eivät estä sen käyttöä. Maskia ei tarvitse käyttää liikuntasuoritusten aikana.
  • Älä tule sairaana liikuntatunnille.
  • Noudata hyvää käsi- ja yskimishygieniaa sekä vältä lähikontakteja muihin ihmisiin.
  • Pidä turvaväli henkilökuntaan ja muihin asiakkaisiin myös tunnille saapuessa ja sieltä poistuessa.
  • Käytä käsidesiä ennen liikuntasaliin siirtymistä ja sieltä poistuttuasi. Käsidesiä on saatavilla liikuntapaikassa.
  • Pukeutumis- ja peseytymistilat ovat auki, mutta niiden käyttö rajoitetaan vain välttämättömään käyttöön. 
  • Vaihda sisäliikuntavaatteet ennen liikuntapaikalle saapumista. Jos tämä ei ole mahdollista noudata riittäviä turvavälejä pukuhuonetiloissa ja vältä niissä pidempiaikaista oleskelua.
  • Pukuhuoneita voit välttää ottamalla jumppakassin mukaan saliin ja jättämällä ulkokengät salin ulkopuolelle.
  • Suosittelemme peseytymään mahdollisuuksien mukaan kotona.
  • Osallistujamäärissä on otettu huomioon ryhmäliikuntatilan koko. Liikuntaryhmien osallistujamääriä on rajoitettu normaalia pienemmäksi, jotta turvavälit säilyvät.
  • Seuraathan myös paikan päällä liikuntapaikkakohtaisia ohjeita.
  • Toimi tämän linkin hel.fi/helsinki/korona-fi ohjeiden mukaan, jos epäilet saaneesi koronavirustartunnan.

Välineiden käyttö ja puhdistaminen

  • Tunneille on suositeltavaa ottaa mukaan oma jumppa-alusta ja hikipyyhe.
  • Jos käytät liikuntasalin jumppa-alustaa, käytäthän pyyhettä sen suojana.
  • Välineitä käytettäessä on tärkeää käyttää käsidesiä ennen ja jälkeen tunnin.
  • Käytetyt välineet desinfioidaan asiakkaiden toimesta ohjaustunnin päätteeksi.
  • Liikuntatiloja siivotaan tehostetusti.

Rajoituksia muutetaan ja päivitetään tarpeen mukaan, mikäli tilojen turvallinen käyttö sitä edellyttää. Tarvittaessa esimerkiksi tunnin pituutta voidaan muuttaa.

Toivomme asiakkailta ymmärrystä ja pyydämme jokaista huomioimaan poikkeustilanteesta aiheutuvat erityisjärjestelyt.

Mukavia jumppahetkiä ja turvallista kevään alkua!



26.11.2021 15:47