Suoraan sisältöön

Seniorisäpinät

Seniorisäpinöiden porrastreenit, kuva: Kara Koskinen

SYKSY 2021

Huom!

Helsingissä voimassa olevat keskeiset suositukset ja rajoitukset >>

Liikuntaluuri

Liikuntaluuri tarjoaa kaupunkilaisille tietoa ja tukea sekä kannustusta liikkumismahdollisuuksiin liittyen. Palvelu on tarkoitettu kaikille kaupunkilaisille, jotka voivat puhelinpalvelun avulla saada liikunta-alan asiantuntijan apua mieltä askarruttaviin liikkumiseen liittyviin kysymyksiin

Lue lisää voimassa olevista rajoituksista >>

Seniorisäpinät

Hinta 2 e seniorit, 3,50 e aikuiset

Liikettä niveliin ja hikeä pintaan kaiken kuntoisille senioreille. Seniorisäpinöissä on oma liikuntateema ja tunnin alussa ja lopussa yhteiset verryttelyt. Päälle vain sisäliikuntavaatteet ja -kengät.

Liikuntamylly
Jauhokuja 3
16.9. − 16.12.
to klo 9.30 − 11.30
7.10. Kyykäten vahvat jalat
14.10.Tanssitaanko?
21.10.Jumpaten läpi vuosikymmenten
28.10.Halloween
4.11. Keho ja mieli
11.11.Jumpan viemää
18.11.Elvis x Mestarit lavalla
25.11.Katin kotimaiset
2.12. Yleisurheillen
9.12. Niska-hartia vetreäksi
16.12.Joujuhlat

Pirkkolan uimahalli, huomio! muutokset mahdollisia
Pirkkolan Metsätie 6
10.9. − 17.12.
pe klo 9.30 − 11.30
10.9.Ulkojumppa (oma jumppamatto mukaan!)
17.9. Sauvakävely
24.9.Valokuvasuunnistus
1.10. Ulkotreeni
8.10. Yleisurheilua
15.10. Selkärangan hyvinvointi ja hengitys
22.10. Tasapaino- ja circuit-rata (myös syyslomailevat lapset)
29.10. Kuntotanssi ja oman kehon lihaskunto
5.11. Villasukkajumppaa ja pilatesrullailua
12.11. Kahvakuulaa ja kehonhuoltoa
19.11. Lattaria ja lihaskuntoa
26.11. Seniori Hiit ja kehonhuolto
3.12. Palloilua
10.12. Pallojumppaa ja voimaa
17.12. Joulujumppa

Koronaohjeet

Korostamme jokaisen osallistujan omaa vastuuta noudattaa Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ja muiden viranomaisten ohjeita hygieniasta ja muista järjestelyistä, joilla viruksen leviämistä ehkäistään. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, (thl.fi) seuraa valtakunnallista ja kansainvälistä tilannetta ja antaa ohjeita tartuntojen ehkäisyssä.

Liikuntasalit ja ryhmäliikunta

  • Älä tule sairaana liikuntatunnille.
  • Noudata hyvää käsi- ja yskimishygieniaa sekä vältä lähikontakteja muihin ihmisiin.
  • Maskisuositus liikuntapaikkojen aulatiloissa ja pukuhuonetiloissa.
  • Pidä turvaväli henkilökuntaan ja muihin asiakkaisiin myös tunnille saapuessa ja sieltä poistuessa.
  • Käytä käsidesiä ennen liikuntasaliin siirtymistä ja sieltä poistuttuasi. Käsidesiä on saatavilla liikuntapaikassa.
  • Vaihda sisäliikuntavaatteet ennen liikuntapaikalle saapumista. Jos tämä ei ole mahdollista noudata riittäviä turvavälejä pukuhuonetiloissa ja vältä niissä pidempiaikaista oleskelua.
  • Pukuhuoneita voit välttää ottamalla jumppakassin mukaan saliin ja jättämällä ulkokengät salin ulkopuolelle. 
  • Suosittelemme peseytymään mahdollisuuksien mukaan kotona.
  • Osallistujamäärissä on otettu huomioon ryhmäliikuntatilan koko. Liikuntaryhmien osallistujamääriä on rajoitettu normaalia pienemmäksi, jotta turvavälit säilyvät.
  • Seuraathan myös paikan päällä liikuntapaikkakohtaisia ohjeita.
  • Toimi tämän linkin hel.fi/helsinki/korona-fi ohjeiden mukaan, jos epäilet saaneesi koronavirustartunnan.

Välineiden käyttö ja puhdistaminen

  • Tunneille on suositeltavaa ottaa mukaan oma jumppa-alusta ja hikipyyhe
  • Jos käytät liikuntasalin jumppa-alustaa, käytäthän isoa pyyhettä sen suojana.
  • Hygieniasyistä tunneilla vältetään liikuntavälineiden käyttöä ja joitakin liikuntavälineitä on poistettu kokonaan käytöstä, kuten nyrkkeilyhanskat ja joogavälineet.
  • Välineitä käytettäessä on tärkeää käyttää käsidesiä ennen ja jälkeen tunnin. Joissakin tapauksissa välineet, esim. kahvakuulat desinfioidaan käytön jälkeen ohjaajan ohjeistuksen mukaan.
  • Liikuntatiloja siivotaan tehostetusti.

Allastilat ja vesiliikunta

  • Älä tule sairaana liikuntatunnille.
  • Noudata hyvää käsi- ja yskimishygieniaa sekä vältä lähikontakteja muihin ihmisiin.
  • Maskisuositus liikuntapaikkojen aulatiloissa ja pukuhuonetiloissa.
  • Pidä turvaväli henkilökuntaan ja muihin asiakkaisiin myös tunnille saapuessa ja sieltä poistuessa.
  • Käytä käsidesiä uimahallille tai liikuntapaikkaan saapuessa ja sieltä poistuessa.
  • Osallistujamäärissä on otettu huomioon uima-altaan koko. Liikuntaryhmien osallistujamääriä on rajoitettu normaalia pienemmäksi, jotta turvavälit säilyvät.
  • Tartuntariski altaassa käytettävien välineiden (kuten vesijuoksuvyöt, kellukkeet, lötköpötköt) välityksellä voidaan arvioida olevan melko vähäinen, etenkin jos käsihygieniasta huolehditaan allastiloihin tultaessa. Välineitä käytetään pääsääntöisesti altaissa, joissa on klooria, joten näillä tiedoin välineiden normaali puhdistus ja kuivaus riittää.
  • Seuraathan myös paikan päällä uimahalli- ja liikuntapaikkakohtaisia ohjeita.
  • Toimi tämän linkin hel.fi/helsinki/korona-fi ohjeiden mukaan, jos epäilet saaneesi koronavirustartunnan.
  • Liikuntatiloja siivotaan tehostetusti.

Rajoituksia muutetaan ja päivitetään tarpeen mukaan, mikäli tilojen turvallinen käyttö sitä edellyttää. Tarvittaessa esimerkiksi tunnin pituutta voidaan muuttaa.

Toivomme asiakkailta ymmärrystä ja pyydämme jokaista huomioimaan poikkeustilanteesta aiheutuvat erityisjärjestelyt.

Mukavia jumppahetkiä ja turvallista syksyn alkua!



30.09.2021 12:57