Suoraan sisältöön

Seniorijumppakortti

Seniorijumppaa Kampin liikuntakeskuksessa, kuva: Aki Rask

Kevät 2019  7.1. - 24.5. (ei viikolla 8 eikä arkipyhinä)   

Hinta 67,00 e

Seniorijumppakortti oikeuttaa jumppaamaan kaikissa alla olevissa jumpissa niin monta kertaa viikossa kuin haluat. Liikuntaryhmät on luokiteltu vaativuudeltaan kolmeen eri tasoon, joista voit valita itsellesi sopivan ryhmän. SenioriTeema-jumpan tunnin sisältö, teho ja vaatimustaso vaihtelevat teeman mukaan.

Kaikki ryhmät ovat naisille ja miehille.

Huom! Itäkeskuksen uimahallin, Liikuntamyllyn ja Töölön kisahallin kaikkien asiakkaiden sekä Yrjönkadun uimahallin miespuolisten asiakkaiden, jotka jumppakorttitunneilla käydessään käyttävät 3. kerroksen pukuhuoneita, tulee lunastaa asiakaskortti (hinta 4,00 e) uimahallin kassalta (mikäli asiakaskorttia ei ole ennestään).

Liikuntapalveluiden asiakaskortin voi ostaa Itäkeskuksen ja Jakomäen uimahallista, Latokartanon liikuntahallista,
Myllypuron Liikuntamyllystä, Pirkkolan ja Yrjönkadun uimahallista ja Töölön kisahallista.
Kesällä asiakaskortin voi myös ostaa maauimaloista: Uimastadionilta ja Kumpulan maauimalasta. 

  • Jumppakortti on henkilökohtainen
  • Jumppakortilla voi käydä ainoastaan jumppakorttiin kuuluvilla tunneilla
  • Henkilöllisyys on esitettävä pyydettäessä
  • Jumppakortin on oltava mukana tunnilla
  • Helsingin kaupunki ei ole vakuuttanut jumppaajia
  • Jumppakortti ei oikeuta uintiin
  • Oikeudet muutoksiin pidätetään

Ilmoittaudu mukaan puhelimitse tai osoitteessa asiointi.hel.fi. Kts. tarkemmin kohdasta Ilmoittautumisohjeet.

Jumppakortin saat postitse kotiin.

Liikuntaryhmien tasot:

helppo ja kevyt hyvinvointia tukeva tunti, joka sopii kaikille, myös henkilöille, joilla on toimintakyvyn rajoitteita  
keskiraskas tunti, joka sopii myös aloittelijoille
tehokas tunti, joka sopii edistyneille tai liikuntaa aikaisemmin harrastaneille  

Maanantai

(kevyt/helppo) 9.00 - 9.50 SenioriVenyttely, Itäkeskuksen uimahalli
(tehokas/edistyneille) 9.10 - 10.00 SenioriSyke, Töölön Kisahalli
(tehokas/edistyneille) 10.00 - 10.50 SenioriSyke, Liikuntamylly
(teho ja vaatimustaso vaihtelevat teeman mukaan) 10.00 - 10.50 SenioriTeema, Latokartanon liikuntahalli **
(tehokas/edistyneille) 10.00 - 10.50 SenioriSyke, Kontulan kuntokellari    
(keskiraskas) 10.10 - 11.00 SenioriCore, Töölön Kisahalli
(kevyt/helppo) 11.00 - 11.50 SenioriVenyttely, Liikuntamylly   
(kevyt/helppo) 11.00 - 11.50 SenioriVenyttely, Latokartanon liikuntahalli
(tehokas/edistyneille) 11.10 - 12.00 SenioriSyke, Oulunkylän liikuntapuisto
(keskiraskas) 12.10 - 13.00 SenioriCore, Oulunkylän liikuntapuisto
(tehokas/edistyneille) 13.00 - 13.50 SenioriVoima, Ruskeasuon liikuntahalli
(kevyt/helppo) 14.00 - 14.50 SenioriVenyttely, Ruskeasuon liikuntahalli
(tehokas/edistyneille) 15.00 - 15.50 SenioriLattarijumppa, Liikuntamylly
(tehokas/edistyneille) 15.30 - 16.20 Syke, Maunulan liikuntahalli
(tehokas/edistyneille) 16.00 - 16.50 Kahvakuula, Liikuntamylly
(tehokas/edistyneille) 16.30 - 17.20 Kahvakuula, Maunulan liikuntahalli

Tiistai  

(kevyt/helppo) 9.00 - 9.50 SenioriVenyttely, Oulunkylän liikuntapuisto
(kevyt/helppo) 10.00 - 10.50 Kevytjumppa, Liikuntamylly
(keskiraskas) 10.10 - 11.00 SenioriCore, Kontulan kuntokellari
(keskiraskas) 11.00 - 11.50 SenioriCircuit, Liikuntamylly
(kevyt/helppo) 11.00 - 11.50 SenioriVenyttely, Kontulan kuntokellari
(keskiraskas) 11.10 - 12.00 SenioriCircuit, Töölön Kisahalli
(kevyt/helppo) 12.10 - 13.00 SenioriKehonhuolto, Töölön Kisahalli
(kevyt/helppo) 12.10 - 13.00 SenioriVenyttely, Itäkeskuksen uimahalli
(tehokas/edistyneille) 13.00 - 13.50 SenioriSyke, Pirkkolan uimahalli
(tehokas/edistyneille) 13.10 - 14.00 SenioriSyke, Yrjönkadun uimahalli
(tehokas/edistyneille) 14.00 - 14.50 SenioriVoima, Itäkeskuksen uimahalli
(tehokas/edistyneille) 14.00 - 14.50 SenioriKahvakuula, Pirkkolan uimahalli
(teho ja vaatimustaso vaihtelee teeman mukaan) 14.30 - 15.20 SenioriTeema, Oulunkylän liikuntapuisto **

Keskiviikko

(tehokas/edistyneille) 9.00 - 9.50 SenioriSyke, Itäkeskuksen uimahalli
(kevyt/helppo) 9.00 - 9.50 SenioriKehonhuolto, Liikuntamylly
(tehokas/edistyneille) 9.30 - 10.20 SenioriSyke, Latokartanon liikuntahalli
(tehokas/edistyneille) 10.00 - 10.50 SenioriVoima, Liikuntamylly
(keskiraskas) 10.00 - 10.50 SenioriCircuit, Maunulan liikuntahalli
(kevyt/helppo) 10.30 - 11.20 SenioriVenyttely, Latokartanon liikuntahalli
(kevyt/helppo) 11.00 - 11.50 SenioriKehonhuolto, Maunulan liikuntahalli
(kevyt/helppo) 11.10 - 12.00 SenioriVenyttely, Yrjönkadun uimahalli  
(kevyt/helppo) 12.00 - 12.50 Kevytjumppa, Kontulan kuntokellari
(tehokas/edistyneille) 12.10 - 13.00 SenioriSyke, Kampin liikuntakeskus
(kevyt/helppo) 12.10 - 13.00 SenioriVenyttely, Yrjönkadun uimahalli  
(keskiraskas) 13.10 - 14.00 SenioriSäestys, Oulunkylän liikuntapuisto 
(kevyt/helppo) 14.10 - 15.00 Kevytjumppa, Itäkeskuksen uimahalli
(tehokas/edistyneille) 18.30 - 19.20 Syke, Herttoniemenrannan liikuntahalli

Torstai

(tehokas/edistyneille) 9.00 - 9.50 SenioriVoima, Töölön Kisahalli
(tehokas/edistyneille) 9.00 - 9.50 SenioriVoima, Oulunkylän liikuntapuisto
(tehokas/edistyneille)  9.00 - 9.50 SenioriSyke, Katajanokan liikuntahalli 
(teho ja vaatimustaso vaihtelee teeman mukaan) 9.30 - 10.20 SenioriTeema, Pirkkolan uimahalli **
(kevyt/helppo) 10.00 - 11.30 SenioriTanssi, Kinaporin palvelukeskus
(kevyt/helppo) 10.00 - 10.50 SenioriVenyttely, Oulunkylän liikuntapuisto
(kevyt/helppo) 10.00 - 10.50 SenioriVenyttely, Töölön Kisahalli
(tehokas/edistyneille) 10.30 - 11.20 SenioriVoima, Pirkkolan uimahalli
(keskiraskas) 11.00 - 11.50 SenioriCircuit, Yrjönkadun uimahalli
(kevyt/helppo) 11.30 - 12.20 SenioriVenyttely, Pirkkolan uimahlli
(keskiraskas) 12.00 - 12.50 SenioriCore, Kampin liikuntakeskus
(tehokas/edistyneille) 12.00 - 12.50 SenioriVoima, Kontulan kuntokellari
(keskiraskas) 12.10 - 13.00 SenioriCircuit, Itäkeskuksen uimahalli
(tehokas/edistyneille) 13.00 - 13.50 SenioriKahvakuula, Kampin liikuntakeskus
(tehokas/edistyneille) 16.30 - 17.20 Syke, Liikuntamylly   

Perjantai 

(tehokas/edistyneille) 9.00 - 9.50 SenioriVoima, Itäkeskuksen uimahalli
(kevyt/helppo) 9.00 - 9.50 SenioriVenyttely, Kontulan kuntokellari  
(keskiraskas) 9.00 - 9.50  SenioriCore, Liikuntamylly     
(kevyt/helppo) 9.00 - 9.50 Kevytjumppa, Oulunkylän liikuntapuisto
(tehokas/edistyneille) 9.30 - 10.20 SenioriVoima, Latokartanon liikuntahalli
(kevyt/helppo) 10.00 - 10.50 SenioriKehonhuolto, Liikuntamylly
(kevyt/helppo) 10.00 - 10.50 SenioriVenyttely, Yrjönkadun uimahalli     
(tehokas/edistyneille) 10.10 - 11.00 SenioriVoima, Oulunkylän liikuntapuisto  
(kevyt/helppo) 11.10 - 12.00 SenioriVenyttely, Oulunkylän liikuntapuisto 
(keskiraskas) 11.10 - 12.00 SenioriSäestys, Kampin liikuntakeskus
   
 

** Tunnin sisältö, teho ja vaatimustaso vaihtelevat teeman mukaan.

** Senioriteema Latokartanon liikuntahalli maanantai 10.00 - 10.50

(keskiraskas) Kuntojumppa 21. - 28.1.
Reipas alkulämmittely oman kehon painolla, jonka jälkeen tehokas koko kehon lihaskunto-osuus käsipainoilla (pidemmät sarjat). Loppuvenyttelyt 15 min.

(tehokas/edistyneille) Core (4. - 25.2.)
Keskivartalopainotteinen tuntikokonaisuus. Alkulämmittely tehden painonsiirtoja, rullauksia ja tasapainotteluharjoitteita oman kehon painolla. Coressa voidaan käyttää lihaskunto-osuudessa pilates-palloja, kuminauhoja, 1-2 kg:n käsipainoja ja muita kevyitä välineitä tehostamaan liikkeitä. Väline ilmoitetaan tunnin alkaessa. Loppuvenyttelyt 10 min.

(keskiraskas) BodyPump (4. - 25.3.)
Tehokas koko kehon lihaskuntotunti. Helppo ja tehokas alkulämmittely. Tunnilla käytetään välineinä voimatankoja, mattoja ja mahdollisesti step-lautoja. Loppuvenyttelyt 10 min.

(keskiraskas) HIIT 30' + stretching (1. - 22.4.)
Lykyitä sykettä nostavia oman kehon painolla suoritettavia lihaskuntoliikkeitä pattereissa (seisten taikka matolla tehtynä) 30 minuutin ajan, jonka jälkeen rentouttava pidempi, 20 minuutin loppuvenyttelyosuus. Välineenä matto.

(tehokas/edistyneille) Puistojumppa/EasyBic (29.4. - 20.5.)
Sään salliessa olemme ulkona puistojumppailemassa aurinkoisin mielin eli helppoa kuntojumppaa ulkona. Teemme liikkeet oman kehon painolla. EasyBic + lihaskunto suoritetaan sisätiloissa eli helppoa aerobic-sarjaa, jonka jälkeen tehokas lihaskunto-osuus käyttäen käsipainoja. Sisätiloissa välineenä matto.

** Senioriteema Oulunkylän liikuntapuisto tiistai 14.30 - 15.20

(keskiraskas) VRP (8. - 29.1.)
Jumppaa vastusnauhalla kohdistaen lihaskunnon vatsa-peppu-reisi-alueelle

(tehokas/edistyneille) Pumppi (5. - 26.2.)
Lihasvoimatunti painoja hyödyntäen, ei sisällä askellusta.

(keskiraskas) Lavatanssit (5. - 26.3.)
Jumpan ja lavatanssien välimuoto, hikijumppaa tanssien (humppa, valssi, jenkka, rock jne.)

(keskiraskas) Voimistelua ikivanteilla (2. - 16.4.)
Perusjumppaa kilon painoisilla vanteilla.

(tehokas/edistyneille) HIIT + core (23. - 30.4.)
Intensiivinen harjoittelu omalla keholla + lihaskunto-osuus keskivartaloa painottaen.

(keskiraskas) Puistojumppaa (7. - 21.5.)
Perusjumppaa ulkoilmassa. (Sateella jumpataan sisällä.)

** Senioriteema Pirkkolan uimahalli torstai 9.30 - 10.20

(tehokas/edistyneille) Kuntojumppa (10. - 17.1.)
Tehokas tunti, jossa lihaskunto osuudessa aktivoidaan kehon suurimpia lihaksia käsipainoja hyödyntäen. Tunti sisältää sykettä kohottavia osuuksia.

(tehokas/edistyneille) Powerboxing (24. - 31.1.)
Aerobinen tunti, jossa sovelletaan nyrkkeilyä ja sille ominaisia liikkumismuotoja. Tunnin lopussa lihaskuntoa keskivartalon alueelle. Ei välineitä.

(keskiraskas) Letkeät lanteet ja lujat luut (7. - 28.2.)
Yhdistelmä treeniä ja tanssia. Tunti on saanut vaikutteita mm. letkeistä latinorytmeistä. Tunti sisältää sykettä kohottavia osuuksia.

(teho ja vaatimustaso vaihtelee tunnin mukaan) HIIT 30 + Core (7. - 21.3.)
HIIT-harjoittelua (high intensity interval training) mukaileva tunti: Lyhyitä sykettä nostavia osuuksia. Tunnilla käytetään step-lautoja. Lihaskunto-osuudet tehdään kehon omalla painolla. Core-osuudessa keskitytään keskivartalon syviin lihaksiin.

(keskiraskas) RVP = Reisi-vatsa-pakara (28.3. - 11.4.)
Alkulämmittelyn jälkeen lihaskunto-osuudessa keskitytään ala- ja keskivartalon lihaksiin.

(tehokas/edistyneille) Army (18.4. - 2.5.)
Voimaa ja energiaa sisältävä tunti, jossa treenataan kovaa, mutta hymyssä suin. Tunti sisältää helppoja perusliikkeitä. Tunnilla pidetään reipas tempo alusta loppuun. Ei koreografiaa!

(keskiraskas) Iisi aerobic 30 + Gymstick (9. - 23.5.)
Tunnin aerobisen osuuden aikana rakennetaan helppoa askelsarjaa. Lihaskunto-osuudessa keskitytään ylävartalon lihaksiin hyödyntäen Gymstick-välinettä.



JAA
28.02.2019 10:09