Suoraan sisältöön

Kaupunginarkiston asiakaspalvelu

Helsingin kaupunginarkiston kokoelmat ovat tärkeä osa Helsingin elämää, sen menneisyyttä, nykyisyyttä ja tulevaisuutta. Olemme ylpeitä saadessamme huolehtia näistä kokoelmista.

Kysy ja anna palautetta

Tavoitteemme on:

* ylläpitää arkistokokoelmia, jotka kertovat Helsingin ja sen asukkaiden vaiheista
* tarjota vaivaton pääsy hallussamme oleviin tietoihin
* huolehtia siitä, että kokoelmamme ovat laajan yleisön saavutettavissa
* kehittää henkilökunnan osaamista laadukkaiden palveluiden toteuttamiseksi
* tuottaa tehokasta palvelua uusimmalla tekniikalla.

Voitte odottaa meiltä:

* kohteliasta ja asiantuntevaa opastusta henkilökunnaltamme
* tutkijatiloja, joissa on asiakaskäyttöön langaton verkko, kannettaville pistorasiat sekä mikrofilmien luku / kopiolaitteet
* kaikkiin luetteloituihin ja julkisiin arkistotietoihin on pääsy sekä kaikki luettelotiedot on saatavissa myös sähköisesti
* tiedusteluihin vastataan 10 työpäivän kuluessa (kirjeitse, puhelimitse tai sähköisesti saapuviin).
* tilatut asiakirjat pyritään hakemaan 20 minuutissa
* kaikki käytetyimmät aineistot ovat digitoituina tai mikrofilmeillä

Odotamme asiakkailtamme:

* yleisten tilojen hiljaisuuden kunnioittamista
* asiakirjojen varovaista käsittelyä ohjeiden mukaan
* lukulaitteiden ohjeiden noudattamista
* kunnioittamaan sitä, että kaikki asiakirjat eivät ole käytettävissä. Rajoitukset on asetettu asiakirjojen sisältämien luottamuksellisten tietojen tai asiakirjojen vaurioitumisen vuoksi.
* rakentavaa kommentointia palveluistamme, jotta voimme parantaa niitä.

Haluamme, että Helsingin kaupunginarkisto on erinomainen arkisto ja ymmärrämme, että muutokset palveluissamme ovat osa jatkuvaa kehittämistä. Monet muutokset, joita olemme viime vuosina tehneet, ovat seurausta käyttäjiemme ehdotuksista. Mielestämme on tärkeää ylläpitää tällaista ideoiden vaihtoa kaikilla tasoilla. Olemme aina kiinnostuneita kuulemaan käsityksenne palveluistamme.



JAA
22.11.2018 10:00