Suoraan sisältöön

Kaupunkiympäristön asiakaspalvelu


Avaa suurempi kartta
Osoite:
Työpajankatu 8
00580 Helsinki

Postiosoite:
Kaupunkiympäristön asiakaspalvelu, PL 58231, 00099 Helsingin kaupunki

Puhelin: +358 9 310 22111
Sähköposti: kaupunkiymparisto@hel.fi


Aukioloajat:
avoinna ma-ti 08:15-12, ke-to 12-15, pe 10-14
Kaupunkiympäristön asiakaspalvelu puh. +358931022111. Puhelinpalvelu avoinna ma-to klo. 8.15-16.00, pe klo. 10-15.
Asiakaspalvelu: kaupunkiymparisto@hel.fi
Muina aikoina pysäköinninvalvonnan iltapäivystys puh. 09 310 70014 ja vaaralliset katuvaurioilmoitukset palveluajan jälkeen puh. 09 310 39310 (ei talvihoitoon liittyviä palautteita)
COVID-19: Pysäköintitunnukset haetaan (tunnuksia ei saa puhelimitse) toistaiseksi etänä.
Ota yhteys asiakaspalveluumme numerossa 09 310 22111, kun tarvitset
a) uuden asukaspysäköintitunnuksen
b) uuden yrityspysäköintitunnuksen
c) jatkoaikaa nykyiselle yrityspysäköintitunnukselle.
Virkailija tarkastaa puhelun aikana oikeutesi pysäköintitunnukseen. Jos olet oikeutettu tunnukseen, hän antaa sinulle ohjeet tunnuksen lunastamiseksi.


Ajankohtaista:
Palvelemme toistaiseksi ensisijaisesti verkossa ja puhelimessa.

Toimipisteen kuvaus:
COVID-19: Katso ohjeet pysäköintitunnusten lunastamiseen: https://www.hel.fi/helsinki/fi/kartat-ja-liikenne/pysakointi/pysakointi-helsingissa/

Kaupunkiympäristön asiakaspalvelu on auki supistetuin aukioloajoin ma-to niitä asiakkaita varten, joiden asiointi vaatii paikan päällä käyntiä. Puhelinpalvelumme (puh. +358 9310 22111) on avoinna ma-to klo 8.15-16.00 ja pe klo 10.00-15.00.

- pysäköintiasiat, katu- ja puistoasiat
- yleisten alueiden vuokraus
- mittaustoimitukset ja kartta-aineistot

Puhelinpalvelun kautta saa toimialan asioissa neuvontaa tai palvelua, joka koskee muun muassa
-alueiden (kadut, puistot, torit) tilapäistä vuokrausta
-rakennusvalvonnan lupiin liittyviä tiedusteluja
-digitaalisten karttojen tilauksia

Palvelunumeron kautta voi myös jättää palautetta tai palvelupyyntöjä, jotka liittyvät muun muassa
-katujen ja viheralueiden hoitoon
-pysäköinninvalvontaan
-maksulliseen pysäköintiin.



Muualla verkossa:
Lisätietoa pysäköinnistä Helsingissä

Toiminnasta vastaa:
Kaupunkiympäristön toimiala, Palvelut ja luvat

Esteettömyys

Reitti pääsisäänkäynnille

  • Saattoliikenteen pysähtymispaikka sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä (etäisyys enintään 5 metriä).
  • Kulkureitti sisäänkäynnille on opastettu, tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu.

Pääsisäänkäynti

  • Sisäänkäynti on vaikeasti hahmotettava mutta valaistu.
  • Sisäänkäynnin yhteydessä on vähintään 4 porrasaskelmaa, jossa on käsijohteet toisella puolella.
  • Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi. Ovi on raskas tai muuten vaikeasti avattavissa.

Sisätilat

  • Asiointipiste sijaitsee samassa kerroksessa kuin sisäänkäynti.
  • Asiointipisteessä on opasteet eri tiloihin.
  • Asiointipisteen ovet erottuvat selkeästi. Lasiovissa on kontrastimerkinnät.
  • Asiointipisteen odotustilassa on vuoronumerojärjestelmä ja istuimet.
  • Asiointipisteessä on esteetön wc kerroksessa 1.

Sisäänkäynti \Pihanpuoleinen esteetön sisäänkäynti\

  • Saattoliikenteen pysähtymispaikka sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä (etäisyys enintään 5 metriä), josta sisäänkäynnille pääsee siirtymään sujuvasti.
  • Kulkureitti sisäänkäynnille on opastettu, tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu.
  • Kulkureitillä on jyrkkä mäki.
  • Sisäänkäynti on vaikeasti hahmotettava mutta valaistu.
  • Sisäänkäynnin ovet ovat vaikeasti havaittavat. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi vaatii ovipuhelimen käyttöä, jonka jälkeen ovi avautuu mutta on raskas.
  • Sisäänkäynnin yhteydessä on yli 2 cm korkeita kynnyksiä.
  • Asiointipiste sijaitsee samassa kerroksessa kuin tämä sisäänkäynti.


Suomeksi | På svenska » | In English »