Suoraan sisältöön

Herttoniemenrannan ala-asteen koulu


Avaa suurempi kartta
Osoite:
Petter Wetterin tie 5
00810 Helsinki

Postiosoite:
Herttoniemenrannan ala-asteen koulu, PL 81302, 00099 Helsingin kaupunki

Puhelin: +358 9 310 82601
Sähköposti: marja.lumme@edu.hel.fi




Muut yhteystiedot:
Apulaisrehtori
Marja Lumme
+358 9 310 82451
marja.lumme@edu.hel.fi

Apulaisrehtori
Sara Alkula
+358 9 310 26561
sara.alkula@edu.hel.fi

Koulusihteeri
Tuula Jallow
+358 9 310 82452
tuula.jallow@hel.fi

Rehtori
Anna-Kaisa Kolu
+358 9 310 82601
anna-kaisa.kolu@hel.fi

Muualla verkossa:
Tilanvaraus

Lisätietoja:
Tarjolla sali

Toiminnasta vastaa:
Kasvatuksen ja koulutuksen toimiala, Perusopetus

Esteettömyys

Reitti pääsisäänkäynnille

  • 2 esteetöntä autopaikkaa sijaitsee ulkona yli 10 m sisäänkäynnistä. Pysäköintiruudun leveys on vähintään 3,6 m.
  • Saattoliikenteen pysähtymispaikka sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä (etäisyys enintään 5 metriä), josta sisäänkäynnille pääsee siirtymään sujuvasti.
  • Kulkureitti sisäänkäynnille on tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu.

Pääsisäänkäynti

  • Sisäänkäynti erottuu selkeästi ja on valaistu. Sisäänkäynnin yläpuolella on katos.
  • Sisäänkäynnin ovet erottuvat selkeästi ja lasiovissa on kontrastimerkinnät. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi vaatii summerin painamista, jonka jälkeen ovi aukeaa mutta on raskas. Summerissa on valomerkki.

Sisätilat

  • Toimipisteessä on 2 kerrosta.
  • Tilassa on hissi, johon mahtuu pyörätuoli ja jonka ovi aukeaa automaattisesti. Hissin kerrosnumerot ovat sormin tunnusteltavissa. Uloskäyntikerroksen painike erottuu muista. (Esteettömän hissin vähimmäismitat ovat leveys 1,1 m ja syvyys 1,4 m.)
  • Tilassa on käytetty liikkumista ohjaavaa pintamateriaalia.
  • Tilassa on yli 2 cm korkeita kynnyksiä.
  • Sisätilojen ovet erottuvat selkeästi. Lasiovissa on kontrastimerkinnät.
  • Toimipisteessä on esteetön wc kerroksessa 1.
  • Kolmas esteetön wc on kerroksessa 2.


Suomeksi | På svenska » | In English »