Suoraan sisältöön

Kaupunginhallitus, yleisavustushakemus

Helsingin kaupungin yleisavustukset on tarkoitettu rekisteröityjen yhteisöjen yleisesti hyödylliseen toimintaan. Kaupunginhallituksen yleisavustusta voi hakea toimintaan, joka ei kuulu minkään lautakunnan toimialaan.

Avustettavan hakijan
- toiminta on jatkunut vähintään vuoden ajan
- toiminnan tulee kohdistua pääosin helsinkiläisiin.

Asian käsittelyn eteneminen:

Näin haet avustusta
- Aloita asiointi asiointi.hel.fi-palvelusta.
- Tunnistaudu palveluun.
- Täytä sähköinen avustushakemus.
- Lähetä valmis hakemus tai tallenna lomake luonnoksena. Huomaa, että liitteet eivät tallennu hakemusluonnoksen mukana.
- Voit seurata hakemuksen käsittelyä asiointikansion Tapahtumat-kohdasta.

Milloin avustuksia haetaan?
- Kaupunginhallituksen myöntämien avustusten hakuajat päättyvät vuosittain huhtikuun loppuun mennessä. Avustuspäätökset tehdään loppuvuodesta talousarvion hyväksymisen jälkeen.
- Kansliapäällikön myöntämiä harkinnanvaraisia avustuksia voi hakea ympäri vuoden.
- Hakemukset säilyvät asiointikansiossa neljä vuotta.

Asian eteneminen
- Päätöksen tekee kaupunginhallitus tai kansliapäällikkö.
- Saat päätöksen sähköpostin kautta.
- Kaupunki maksaa avustuksen hakijayhteisön pankkitilille.
- Avustusta saa käyttää vain myönnettyyn tarkoitukseen, ja sen käytöstä on annettava selvitys kaupungille.
- Ilmoita kaupungille viipymättä avustuksen käyttöön vaikuttavista merkittävistä muutoksista (avustukset.kanslia[at]hel.fi)

Voimassaoloaika:

Hakemus on voimassa siihen saakka, kun päätös on tehty. Samaan tarkoitukseen lähetetty uusi hakemus korvaa vanhan, jos se on jätetty määräaikaan mennessä.

Lisätietoja:

Helsingin kaupungin avustuksia haetaan sähköisen palvelun kautta. Poikkeuksellisesti hakemuksen voi toimittaa kirjaamoon. Kuoreen merkitään vastaanottajaksi Helsingin kaupungin kirjaamo, PL 10, 00099 Helsingin kaupunki.

Sähköinen asiointi

 Siirry palveluun »


Vaatii tunnistautumisen
Tallentuu asiointikansioon

Käytön edellytykset:

Palvelun käyttäminen edellyttää tunnistautumista joko pankkitunnuksilla tai mobiilitunnuksilla.

Palvelu saatavilla joka päivä ympäri vuorokauden

Suomi.fi valtuuskoodi:

Avustushakemuksen tekeminen

Asian käsittelyn eteneminen:

Kun hakija on täyttänyt avustushakemuksen, hän voi tallentaa sen asiointikansioonsa luonnoksena tai lähettää hakemuksen käsiteltäväksi avustusten käsittelyjärjestelmään. Asian käsittelyä voi seurata asiointikansiosta Tapahtumat -kohdasta.

Lisätietoja asioinnista:

Jos valitset Tallenna luonnoksena, liitteet eivät tallennu hakemuksen mukana.

Saatavilla olevat kielet:

suomi, ruotsi, englanti

Kaupunginhallitus, yleisavustushakemus

Sähköinen hakeminen on ensisijainen tapa hakea kaupungin avustuksia. Toissijaisesti avustushakemukset voidaan toimittaa Helsingin kaupungin kirjaamoon. Kuoreen tulee merkitä vastaanottajaksi Helsingin kaupungin kirjaamo ja asiaa käsittelevän toimialan, viraston tai lautakunnan nimi.

PL 10

00099 Helsingin kaupunki

Palvelusta vastaa:

Keskushallinto

Suomeksi | På svenska » | In English »