Suoraan sisältöön

Terveydenhuollon sähköisen asioinnin käytön sopimus/suostumus

Terveydenhuollon sähköisen asioinnin käyttöönotto edellyttää sopimuksen/suostumuksen tekemistä.

Asian käsittelyn eteneminen:

1. Jos haluaa käyttöönsä terveydenhuollon sähköisen asioinnin, voi ottaa yhteyttä hoitavaan yksikköön ja kysyä heidän tarjoamiaan sähköisiä palveluja.
Käyttöönotto edellyttää sähköisen asioinnin käytön sopimuksen/suostumuksen tekemistä.
2. Voit täyttää sopimus-/suostumuslomakkeen sähköisesti, jos olet helsinkiläinen tai ulkokuntalainen, joka jo saa terveyspalveluja Helsingin sosiaali- ja terveysvirastosta.
3. Sähköisen asioinnin sopimus-/suostumuslomake tulee tehdä ja lähettää sähköisesti ennen terveydenhuollon sähköisen asioinnin aloittamista. Tämän lomakkeen avulla pystyt myös muuttamaan tai peruuttamaan jo aiemmin antamaasi suostumusta.

Toisen puolesta (esim. lapsen tai vanhuksen) asioinnin sopimus-/suostumuslomake tulee tehdä edelleen paperisen lomakkeen avulla ja toimittaa allekirjoitettuna hoitavaan yksikköön. Paperisen sopimus-/suostumuslomakkeen osalta sähköinen asiointi voi alkaa, kun lomake on tallennettu potilastietojärjestelmään.

Lisätietoja:

Huom! Sopimus/suostumus ei koske suun terveydenhuollon sähköistä asiointia eikä sähköistä toimeentulotuen hakemista.

Sähköinen asiointi

 Siirry lomakkeeseen »


Vaatii tunnistautumisen
Henkilöasiakkaille

Käytön edellytykset:

Käyttö edellyttää tunnistautumista pankkitunnuksilla tai mobiilitunnuksilla.

Palvelu saatavilla joka päivä ympäri vuorokauden

Saatavilla olevat kielet:

suomi, ruotsi

Aiheeseen liittyvät palvelut:



Palvelusta vastaa:

Sosiaali- ja terveystoimiala

Suomeksi | På svenska »

JAA