Suoraan sisältöön

Tiedottaminen tilapäisestä elintarvikemyynnistä

Sähköinen asiointipalvelu, jonka avulla voi tiedottaa elintarvikkeiden tilapäisestä luovuttamisesta, myynnistä, valmistamisesta tai tarjoilusta torilla tai muussa tilassa.

Asian käsittelyn eteneminen:

Lomake on täytettävä viimeistään neljä (4) arkipäivää ennen toiminnan aloittamista.

1. Lomake saapuu ympäristöpalveluihin.
2. Tarkastaja käy lomakkeen läpi.
3. Asiakkaaseen otetaan yhteyttä vain, jos lomakkeessa on lisäselvitystä kaipaavia kohtia. Erillistä päätöstä tiedottamisen johdosta ei tehdä.
4. Liikkuvaan myyntipisteeseen saatetaan tehdä tarkastuskäynti varsinkin, jos myynti tapahtuu suuren yleisötilaisuuden yhteydessä. Tarkastuksella varmistetaan, että toiminta on lomakkeella annettujen tietojen mukaista. Toiminnan tarkastus on maksullista ammattimaisille, helsinkiläisille toimijoille.

Lisätietoja:

Koskee myyntitoimintaa, joka tapahtuu Helsingin alueella.
Tiedottamisvelvollisuus koskee myös rekisteröidystä tai hyväksytystä liikkuvasta elintarvikehuoneistosta tapahtuvaa myyntiä ja tarjoilua.
Tapahtumissa tulee ottaa huomioon Helsingin kaupungin ja Ruokaviraston ulkomyyntiohjeet.

Sähköinen asiointi

 Siirry palveluun »


Vaatii tunnistautumisen
Tallentuu asiointikansioon
Henkilöasiakkaille
Yritys- ja yhteisöasiakkaille

Käytön edellytykset:

Käyttö edellyttää tunnistautumista pankkitunnuksin tai mobiilitunnuksin tai yhteisöjen Katso-tunnisteella.

Palvelu saatavilla joka päivä ympäri vuorokauden

Lisätietoja asioinnista:

Lomakkeeseen liittyvissä kysymyksissä voit ottaa yhteyttä neuvontaan puh. (09) 310 14000.

Saatavilla olevat kielet:

suomi, ruotsi, englanti

Tulostettavat lomakkeet:

Aiheeseen liittyvät palvelut:



Palvelusta vastaa:

Kaupunkiympäristön toimiala

Suomeksi | På svenska » | In English »

JAA